۰ نفر

قطعی برق، دردسر تازه دانش آموزان در فصل امتحانات

۲ خرداد ۱۴۰۰، ۲۱:۲۰
کد خبر: 530271
قطعی برق، دردسر تازه دانش آموزان در فصل امتحانات

معاون آموزش متوسطه اداره‌ کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به برگزاری امتحانات حضوری و مجازی دانش آموزان در بازه زمانی ۸صبح تا ۱۲ظهر، گفت: از استاندار اصفهان درخواست کردیم در این فاصله زمانی مشکل قطعی برق نداشته باشیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمدرضا ناظم زاده با اشاره به آغاز قطعی برق در کشور و استان اصفهان از روز گذشته (شنبه-۱ خردادماه)، اظهار کرد: این موضوع باعث نگرانی دانش آموزان و خانواده هایشان شده است. ما هم نگران قطعی برق همزمان با فصل امتحانات دانش آموزان هستیم.

وی با بیان اینکه قطعی برق هم برای امتحانات نهایی پایه نهم و دوازدهم ممکن است مشکل ساز شود و هم امتحانات مجازی دانش آموزان در منزل، گفت:  از روز گذشته پیگیری‌هایی انجام شد و با مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان مذاکراتی داشتیم، امروز نامه ای به استاندار اصفهان ارسال کردیم تا با همکاری شرکت برق استان تمهیداتی برای زمان برگزاری امتحانات دانش آموزان پیش بینی شود .

معاون آموزش متوسطه اداره‌ کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه پیشنهاد دادیم در فاصله ۸ صبح تا ۱۲ ظهر قطعی برق نداشته باشیم، تصریح کرد: امتحانات حضوری در فاصله ساعت ۸ تا ۱۰ و نیم صبح برگزار می شود. امتحانات مجازی در پایه های مختلف ممکن است طول بکشد ولی نهایتا تا ساعت ۱۲ ظهر انجام می شود، بنابراین درخواست کردیم در این فاصله زمانی مشکل قطعی برق نداشته باشیم، البته محدودیت های شرکت برق استان را نیز باید درنظر گرفت.

وی به دانش آموزان توصیه کرد در صورت امکان از گوشی تلفن همراه و بسته های اینترنتی استفاده کنند تا نیازی به برق نداشته باشند ، و افزود: اگر دانش آموزی با مشکل قطعی برق روبرو شد، با اطلاع دادن مشکل به مدرسه، بعد از پایان امتحانات جزو غایبان مجاز محسوب می شود.

ناظم زاده با اشاره به اینکه در سال های قبل نیز امتحانات غایبان مجاز برگزار می شد، گفت: مدارس می توانند در فرصت دو هفته بعد از پایان امتحانات برای دانش آموزانی که با مشکل قطعی برق روبرو شدند امتحانات غایبان مجاز را برگزار کنند .

وی با تایید اینکه قطعی برق در زمان امتحان و برگزاری امتحان مجدد برای دانش آموزان استرس زا است، گفت: به هر حال قطعی برق مشکلی است که دست ما نیست، اما تلاش می کنیم با تعامل و پیگیری بین ساعت ۸ تا ۱۲ قطعی برق نداشته باشیم و امتحانات را مدیریت کنیم.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان در مورد روند برگزاری امتحانات حضوری پایه‌های نهم و دوازدهم نیز گفت: در بازدیدهایی که در نواحی و مناطق انجام می دهیم خوشبختانه تا این لحظه هیچ مشکلی در برگزاری امتحانات دانش آموزان نداشته ایم.