ساعات روزه‌داری در ماه رمضان در شهرهای مختلف جهان متفاوت بوده که بیشترین آن در اسلو (18ساعت) و کمترین آن در ملبورن (12ساعت) دیده می‌شود.

اقتصاد آنلاین مهسا نجاتی؛ روز سه‌شنبه ماه مبارک رمضان در برخی از کشورهای مسلمان آغاز شد. در حالی که طول این ماه اسلامی برای روزه‌داری تمام مسلمانان جهان یکسان است، طول روز برای آنها مشابه نیست.

از آنجا که مسلمانان متعهد می‌شوند که در ساعات روز از خوردن و آشامیدن خودداری کنند، افرادی که در مناطق شمالی زندگی می‌کنند نسبت به کسانی که در نزدیکی خط استوا و یا حتی در نیمکره جنوبی ماه رمضان را جشن می‌گیرند، باید مدت زمان طولانی‌تری را بدون غذا و نوشیدنی سپری کنند.

بر اساس وب‌سایت islamicfinder.com، مسلمانان اسلو باید بیش از 18ساعت در روز، روزه باشند. مسلمانان در کوالالامپور، مالزی، تقریبا 13.5ساعت روزه می‌گیرند. سرانجام، ملبورن در نیمکره جنوبی بسته به روز دقیق ماه رمضان، تنها حدود 12ساعت روزه‌داری می‌کنند.

به نظر می‌رسد که برخی از مسلمانان در کشورهای شمالی به دلیل جبر قمری حاکم بر رمضان احساس ناعادلانه بودن دارند و راه‌حل‌های جایگزین را پیدا می‌کنند. بر اساس گزارش اشپیگل، شهر ترومسو در شمالی‌ترین نقطه نروژ، ساعات روزه‌داری مکه را در نظر گرفته است (تقریبا 14ساعت در سال 2021).

در نمودار ارائه شده، ساعات روزه‌داری در برخی شهرهای جهان را مشاهده می‌کنید؛

photo_2021-04-14_15-16-03