۰ نفر

معرفی برترین ارگ های موسیقی مناسب برای نوازندگی و اجرا

۱۴ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۱۵
کد خبر: 392417
معرفی برترین ارگ های موسیقی مناسب برای نوازندگی و اجرا

از بین آلات موسیقی مختلف، ارگ یکی از محبوب ترین سازهایی است که نوازندگان متعددی هم در جهان، توانایی نواختن با این ساز فوق العاده را دارند. ارگ ها به طور کلی به ۴ دسته بندی کلی کیبورد ارگ ارنجر، ارگ آموزشی، کیبورد سینتی سایزر و ورک استیشن تقسیم بندی می شوند.

بر اساس این دسته بندی ارگ های سینتی سایزر عمدتا مورد استفاده تنظیم کنندگان موسیقی قرار می گیرند. این گروه از موزیسین ها بیشتر به دنبال خلق صداهای جدید هستند و سعی می کنند آن ها را در ارگ خود تولید کنند و در ساخت قطعات موسیقی مورد استفاده قرار دهند.

ارگ های ارنجر که به کیبورد ارنجر نیز معروف هستند و سازهای فوق العاده ای مانند ارگ pa80 و pa4x از برترین نمونه های آن هستند، به دلیل ماهیت این نوع از ارگ ها، بیشتر در اجراهای زنده مورد استفاده قرار می گیرند. به دلیل قیمت ارگ، قابلیت های متنوع و لذت بالای نوازندگی، این نوع از کیبورد ها طرفداران بسیار زیادی در جهان دارند.

ارگ های آموزشی هم، همانطور که از نامشان بر می آید بیشتر برای هنرجویان موسیقی مورد استفاده قرار می گیرند. اما این نکته را مد نظر داشته باشید که می توانید حتی با خرید ارگ آموزشی مناسب، سال ها از آن حتی در اجراهای زنده و ساخت آهنگ ها استفاده کنید.

اما آخرین دسته بندی متعلق به ورک استیشن هاست. ارگ هایی که با ارائه ویژگی های فوق العاده، تکمیل کننده مشخصات ارگ های سینتی سایزر هستند. در ارگ های ورک استیشن می توانید با امکانات بی نظیری که نرم افزار دستگاه در اختیار شما می گذارد یک قطعه موسیقی را بدون استفاده از کامپیوتر یا سایر ابزار ها به طور کامل تولید کنید.

ارگ ساز کلاویه داری است که طراحی آن برگرفته از ساز مادر، یعنی پیانو است. از معروف ترین برندهایی که در زمینه تولید ارگ فعالیت می کنند می توان به یاماها، کرگ، کاسیو، استودیولاجیک و … اشاره کرد.

ما در این جا قصد داریم تا با معرفی مهمترین ویژگی ها، شما را با چند مورد از معروف ترین ارگ های حال حاضر جهان آشنا کنیم.

گگ

۱- ارگ ارنجر یاماها A3000

کیبورد ارنجر PSR-A3000 از یاماها، جهانی از موسیقی را پیش روی شما خواهد گذاشت. این ارگ مجهز به امکانات مورد نیاز برای اجرای سبک‌هایی از جمله ایرانی، عربی، خلیجی، ترکی و یونانی و بهترین راهکار برای تجربه‌ سبک‌های جدید و منحصر به فرد است. PSR-A3000 مجهز به Joy Stick و رابط کاربری ساده و کاملا مدرن است و دسترسی به صداهای مختلف را بسیار ساده می کند. با استفاده از این کیبورد، همواره به امکاناتی الهام بخش برای تولید موسیقی دسترسی خواهید داشت.

ویژگی های کلیدی ارگ یاماها A3000

  • دارای ۴۰۰ سبک مختلف
  • ضبط و پخش مجدد صدا از طریق USB
  • ضبط کننده داخلی با ۱۶ ترک
  • اسپیکر داخلی ۳۰ وات استریو

۲- ارگ Pa4X از کمپانی کرگ

با ارگ Pa4X می توانید با یک گروه سازهای بکینگ ترک، تک نوازی کنید و تا جایی که خلاقیت شما اجازه می دهد به سرعت به ساخت قطعات بپردازید. کیبورد ارنجرهای سری PA کمپانی Korg انتخاب اول بسیاری از آهنگسازان است و ارگ های نسل چهارمی Pa4X بیش از تمام نسخه های پیشین خود صداها، استایل ها و افکت های مختلف در اختیارتان قرار می دهد.

Pa4X از موتور صوتی EDS-X بهره می برد تا دقیق و طبیعی ترین صدایی را ارائه دهد که تا بحال در ارنجرهای سری Pa شنیده شده است.

از ذخیره سازی ایده های موسیقایی اولیه گرفته تا اجرا کردن روی استیج های بزرگ، تاچ اسکرین هفت اینچی این ارنجر جستجوی موزیک ها، پیدا کردن و مدیریت صداها و تنظیم افکت ها را برای شما آسان می نماید. Pa4X ارنجری است که خلاقیت شما را گسترش می دهد و محدودیت ها را از سر راه شما کنار می زند.

ویژگی های کلیدی ارگ PA4X

  • دارای ۶۱ عدد کلاویه نیمه سنگین با قابلیت Velocity و افترتاچ
  • بیش از ۱۵۰۰ صدای ساز و قابلیت ذخیره سازی صداهایی که خودتان تولید می کنید
  • نمایشگر لمسی هفت اینچی
  • دارای بیش از ۱۴۰ افکت مختلف برای ارتقای صداها

۳- ارگ PA600 از کمپانی Korg

Pa600 یک طراحی منسجم با صداهایی کاملا طبیعی و طیف وسیعی از استایل های موسیقی را در اختیارتان می گذارد. این ارگ بی نظیر کرگ، از موتورهای صدای RX وDNC بهره می برد که به وسیله ی آن ها می توانید صداهایی بسیار طبیعی بسازید و اجرایی داینامیک داشته باشید. این ارگ ارنجر دارای ۳۶۰ استایل مختلف، یک نمایشگر بزرگ و بیش از ۹۵۰ صدا می باشد. به بیانی ساده Pa600 یک ارنجر قدرتمند است که استفاده از آن ساده می باشد.

همچنین این ارگ دارای ۱۲۵ افکت است که می توانید به وسیله ی آن ها صدای خود را شکل بدهید. همچنین هر ترک دارای یک اکولایزر مخصوص است که شامل یک اکولایزر پارامتریک چهار بانده و یک لیمیتر روی خروجی اصلی می باشد. شما نه تنها قادر هستید که موزیک خود را روی Pa600 بسازید، بلکه می توانید با استفاده از افکت ها، قطعات را برای اجرای زنده نیز آماده کنید.

ویژگی های کلیدی ارگ PA600

  • ارگ ارنجر حرفه ای با بیش از ۳۶۰ استایل موسیقی
  • صفحه ی لمسی بزرگ برای جستجوی آسان
  • دارای ۹۵۰ صدا
  • قابلیت Guitar Mode2 برای اجراهای گیتار کاملا طبیعی
  • دارای دو عدد اسپیکر ۱۵ وات

۴- ارگ یاماها Montage 6

کیبورد پرچم دار Montage 6 از کمپانی یاماها قابلیت های طراحی صدای شما را متحول می کند. این کیبورد که بر پایه ی ارگ افسانه ای یاماها یعنی DX و کیبوردهای سری Motif ساخته شده، توسط ماتریس قابل تنظیم Motion Control کار می کند که دسترسی به دو موتور قدرتمند سینتی سایز را برای شما امکان پذیر می کند. این ارگ دارای ۶۱ کلاویه از نوع نیمه سنگین با کیفیت بالا می باشد که دارای قابلیت افترتاچ نیز هستند. این سینتی سایزر برای تنظیم کننده ها، نوازندگان کیبورد، طراحان صدا و آهنگسازان گزینه ی فوق العاده ای خواهد بود.

ویژگی های کلیدی ارگ یاماها Montage 6

  • دارای ۶۱ کلاویه  نیمه سنگین
  • وجود Super Knob که اجازه ی تغییر دادن چندین پارامتر را به صورت همزمان می دهد
  • دارای قابلیت افترتاچ
  • دارای ۱۲۸ نت پلی فونی
  • موتور افکت قدرتمند برای ایجاد صداهایی خارق العاده