۰ نفر

چه سرویس خوابی برای بچه‌ها بخریم؟

۲۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۲۰
کد خبر: 360967
 چه سرویس خوابی برای بچه‌ها بخریم؟

خرید سرویس خواب با هزینه مناسب و کیفیت بالا برای کودکان و نوجوانان یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها است؛ بنابراین بهتر است که قبل از اقدام به خرید این وسایل نکات مهمی را در نظر بگیریم. این روزها فروشگاه‌ها و برند‌هایی هستند که سرویس خواب‌های کودک و نوجوان را از برندهای مختلف با کیفیت‌های متفاوت عرضه می‌کنند و شاید همین تنوع بالا مشتریان را هنگام خرید گیج کند؛ اما با خواندن این نکات می‌توانید هنگام خرید سرویس خواب برای فرزندتان نکات مهمی را در نظر بگیرید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شهروند، هدرندادن پول در زمان‌هایی که درآمدها با خروجی‌ها کمتر تناسب دارد نیز، یک هنر است. بنابراین بهتر است قبل از اقدام به خرید وسایل منزل با مطالعه و آگاهی از ویژگی‌های وسیله مورد نظر خود به این کار اقدام کنید. بیشتر افراد در خرید تخت خواب کودک مشکل دارند و فروشگاه‌های بزرگی که از انواع تخت‌ها پر شده‌اند، انتخاب تخت خواب را مشکل‌تر کرده است اما آشنایی با انواع تخت خواب‌ها و کاربرد هر یک از آنها می‌تواند کمک خوبی برای کسانی باشد که در انتخاب آن مشکل دارند.

یک تخت از نوزادی تا نوجوانی

ابعاد استاندارد تخت نوزاد و کودک یک عدد جهانی است که اندازه استاندارد آن ١٣٠ سانتیمتر است. البته امروزه تخت‌های چندمنظوره‌ای وجود دارند که از نوزادی تا نوجوانی قابل استفاده‌اند. این تخت‌های نوزاد-نوجوان ابتدا برای نوزاد و سپس برای سن‌های کودک و نوجوان قابل استفاده است. تختخواب‌های نوزاد-نوجوان در نوزادی و شیرخواری لبه‌های بلندی دارد که کم‌کم و با بالارفتن سن کودک می‌توانید لبه‌های بلند آن را بردارید. همچنین ارتفاع تخت هم با بالارفتن سن کودک شما قابل تنظیم است.

ارتفاع مناسب تخت از سطح زمین چقدر باید باشد؟

تختخواب یک نوزاد و شیرخوار باید لبه‌های بلندی داشته باشد. البته اگر کودک شما شیرخوار نیست، ارتفاع ٢٠،٣٠ سانتیمتری تخت از سطح زمین مناسب به نظر می‌رسد. برای سن‌های بالا‌تر که قد کودک بلند‌تر می‌شود، فاصله ٣٠،٤٠ سانتیمتر هم استاندارد است. اگر قد کودکی بلند‌تر یا کوتاه‌تر از میانگین سنی‌اش باشد، این ارتفاع می‌تواند تغییر کند.

زاویه استاندارد را در نظر بگیرید

ارتفاع تخت نباید آن‌قدر زیاد باشد که پا به زمین نرسد و نه آن‌قدر کوتاه باشد که کودک زانوهایش را خم کند. کف پای کودک زمانی که روی تخت می‌نشیند، باید به سطح زمین برسد. زاویه زانو و ران باید ٩٠ درجه باشد؛ همین‌طور زاویه لگن و کمر هم باید ٩٠ درجه باشد. این فرم بهترین حالت است؛ به این دلیل که ارتفاع تخت متناسب با قد کودک در حالتی استاندارد قرار می‌گیرد.

تخت‌های  دوطبقه

همچنین برای انتخاب تخت خواب‌های دو طبقه، مدلی را انتخاب کنید که طبقه دوم، لبه مناسبی داشته باشد. طبقه دوم تخت‌های دو طبقه نباید خیلی به سقف نزدیک باشد. همچنین روشنایی مستقیمی در کنار دیواری که تخت را قرار می‌دهید، نباید وجود داشته باشد.

جنس مناسب برای سرویس خواب کودک

ترکیب انواع چوب‌های مختلف در طراحی سرویس خواب‌های کودک می‌تواند منجر به پدیدآمدن طرحی زیبا و دوست‌داشتنی شود. رنگ‌های روشن در طراحی سرویس خواب کودک باعث می‌شود تا کودک زودتر با آن ارتباط برقرار کند اما باید به این نکته هم توجه کرد که تمام مواد و مصالحی که در طراحی لوازم و وسایل اتاق کودک به کار می‌رود، باید فرآوری‌شده باشند تا در کودک ایجاد حساسیت نکنند.

میز تحریر و آینه و دراور هماهنگ با سرویس‌های خواب

سرویس خواب‌هایی طراحی شده است که همراه آن میز تحریر و آینه و دراور نیز ارایه می‌شود که کار شما را برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق کودک راحت‌تر می‌کند. اگر کودک شما در حال حاضر کوچک‌تر از آن است که به میز تحریر و آینه و دراور نیاز داشته باشد، می‌توانید در آینده به جای خرید یک سرویس خواب جدید لوازم دیگری را به سرویس خواب فعلی‌اش اضافه کنید.

کیفیت سرویس خواب کودک

چون معمولا کودکان بازیگوش هستند و با سرویس خواب و کلا وسایل و لوازم خود برخورد خوبی ندارند، بهتر است سرویس خواب‌های آنها را از انواع باکیفیت و برندهای معتبر و شناخته‌شده تهیه کنید تا از دوام و کارایی آنها مطمئن شوید.