۰ نفر

یک عضو اتاق تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین؛

قیمت دلار با واقعیت‌های اقتصادی هماهنگی ندارد/ تقویت عرضه اصلی‌ترین راه کنترل بازار ارز

۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۵:۲۸
کد خبر: 469218
قیمت دلار با واقعیت‌های اقتصادی هماهنگی ندارد/ تقویت عرضه اصلی‌ترین راه کنترل بازار ارز

یک عضو اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر ناهماهنگ بودن قیمت فعلی دلار با واقعیت‌های اقتصادی تاکید کرد: افزایش عرضه اصلی‌ترین راه برای کنترل روند صعودی بازار ارز است.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ عباس آرگون در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به روند صعودی نرخ ارز اظهار کرد: در حال حاضر عمده‌ترین دلیل افزایش قیمت دلار عدم تناسب بین عرضه و تقاضا است و تا زمانی که ارز به میزان تامین تقاضا به بازار عرضه نشود نرخ آن هم کاهش نخواهد یافت.

او درباره دیگر عوامل موثر بر رشد نرخ ارز توضیح داد: تشدید انتظارات تورمی، کاهش قیمت نفت و افت درآمد نفتی و غیر نفتی در کنار پایین بودن حجم عرضه باعث شد تا نرخ ارز افزایش یابد.

این فعال بخش خصوصی درباره نرخ فعلی ارز تاکید کرد: همانطور که رییس کل بانک‌مرکزی اظهار کرده‌اند نرخ ارز، این قیمت‌ها نیست و از نظر من هم قیمت فعلی دلار هیچ هماهنگی با واقعیت‌های اقتصادی ندارد و باید کاهش یابد.

آرگون به عواملی که منجر به کاهش نرخ ارز خواهد شد اشاره کرد و گفت: درصورت آزاد شدن منابع بلوکه شده ارزی و نیز رفع محدودیت‌های صادرات و در نتیجه افزایش درآمدهای غیرنفتی، میزان عرضه بیشتر و در نهایت نرخ ارز کاهش و به قیمت واقعی خود خواهد رسید.