۰ نفر

نکاتی مهم که قبل از خرید آهن باید بدانید

۳۰ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۵۵
کد خبر: 507045
نکاتی مهم که قبل از خرید آهن باید بدانید

به لطف شبکه جهانی اینترنت بستری ایده آلی برای ارائه خدمات مجازی ‌‌کسب‌و‌کارها فراهم شده است. ‌‌خرید‌و‌فروش بدون خارج شدن از خانه و صرف هزینه، انرژی و زمان اصلی‌ترین مزایای این نوع خرید کردن است. ‌‌کسب‌و‌کارهای متنوعی به صورت اینترنتی فعالیت دارند، غالبا افراد فروشگاه‌های خوراکی، پوشاک و لوازم خانگی و فروشگاه‌هایی از این دست را‌ می‌شناسند. در حالی که فروشگاه‌های مجازی در تمامی زمینه‌ها از جمله فروش آنلاین آهن نیز فعالیت دارند.

فروشگاه‌های اینترنتی آهن حلقه واسطه بین ‌‌تولید‌کننده و خریدار هستند که خریدار را به ‌‌تولید‌کننده اصلی متصل‌ می‌کنند. با این تفاوت که مجموعه‌ای از فروشندگان و تامین‌کنندگان را گرد هم جمع کرده‌اند. خرید آهن آلات آنلاین نیز مانند هر خرید اینترنتی دیگری ویژگی‌های خاص خود را دارد؛ بد نیست با هم نکاتی مهم که قبل از خرید آهن باید بدانید را مرور کنیم.

چه محصولی بخریم؟

شاید پیش خود بگویید این چه سوالی است؟! خب طبیعتا هرکسی‌ می‌داند چه چیزی‌ می‌خواهد بخرد! اگر شما هم این طور فکر‌ می‌کنید باید بگویم در خرید اینترنتی آهن باید بیشتر دقت کنید. قبل از هر چیزی باید در مورد محصول مورد نظر تحقیق کنید و با کاربرد آن آشنا باشید. صنایع فولاد و آهن در سایز‌ها و قطرهای مختلفی تولید‌ می‌شوند که هر کدام برای کاری خاص کاربرد دارند. بنابراین باید دقیقا بدانید چه‌ می‌خواهید، به طور دقیق و با ریز جزئیات. برای این موضوع می‌توانید مطالب تخصصی سایت عصرآهن را مطالعه کنید و یا به صورت تلفنی مشاوره تخصصی بگیرید.

به چه برندی اطمینان کنیم؟

بازار آهن آلات و فولاد مانند هر بازار دیگری ‌‌تولید‌کنندگان زیادی دارد. اگر تا حالا در این بازار خرید نکرده‌اید و یا تولیدکننده‌‌ای را از قبل نمی‌شناسید باید بیشتر دقت کنید. فاکتورهایی مانند قیمت آهن، کیفیت محصولات، تحویل به موقع و ... بخشی از ویژگی‌های متفاوت فروشندگان هستند. کارخانجات مختلف محصولاتی با کیفیت‌ها و قیمت‌های متنوعی ارائه‌ می‌دهند که در موارد بسیاری تشخیص کیفیت برتر و یا گرانی بی‌دلیل بعضی از محصولات کار ساده‌ای نیست و نیاز به فردی متخصص دارد.

بنابراین بررسی و شناخت از ‌‌تولید‌کننده کمک‌ می‌کند تا بهترین خرید را هم از نظر کیفیت و هم از نظر قیمت داشته باشید. عصرآهن به عنوان مجموعه‌‌ای که با بهترین تامین‌کننده‌ها همکاری دارد‌ می‌تواند راهنمای خوبی در این زمینه باشد. از آنجایی که مشاوران این مجموعه افراد متخصصی هستند، مشورت با آن‌ها برای‌تان راهنمایی‌های کاربردی و در عین حال به صرفه‌‌ای خواهند داشت.

خرید آهن

مشخص کردن میزان خرید

اصطلاحا گفته‌ می‌شود ظرفیت بار خود را مشخص کنید. در واقع از قبل باید بدانید که چه میزان محصول‌ می‌خواهید. در ‌‌خرید‌و‌فروش این بازار جدای از قیمت آهن، میزان حداقلی نیز برای خرید وجود دارد که معمولا کارخانه‌های تولیدی محصول خود را از آن میزان کمتر نمی‌فروشند. به علاوه اگر کمتر از نیازتان خرید کنید برای خرید دوباره باید هزینه حمل جداگانه‌‌ای پرداخت کنید که خب در خرید آهن هزینه کمی هم نیست.

قیمت همیشه حرف آخر را‌ می‌زند

هیچ‌کس نمی تواند اهمیت کیفیت محصول را نادیده بگیرد اما به همان میزان قیمت محصول نیز اهمیت دارد. برای این موضوع عصر آهن راهکار خوبی دارد. عصر آهن به عنوان مجموعه‌‌ای مرجع در زمینه فروش آهن آلات قیمت روز آهن و سایر تولیدات این حوزه را به صورت لحظه‌‌ای به روز‌ می‌کند. همین‌طور این امکان در سایت وجود دارد تا نمودار تغییرات قیمت آهن را در چند روز اخیر ببینید. بنابراین با مقایسه و بررسی ساده می‌توانید منصفانه‌ترین قیمت‌ها را پیدا کنید.

اعتبار فروشگاه آنلاین آهن را زیر سوال ببرید

قبل از خرید اینترنتی باید حتما از اعتبار فروشگاه آنلاین اطمینان داشته باشید. بررسی مواردی مانند نماد اعتماد الکترونیکی، نشان ملی ثبت، آدرس دفتر مرکزی، شماره‌های تماس از فاکتورهای مهم در اعتبار یک سایت فروشگاهی هستند. البته به همین‌ها اکتفا نکنید، با کمی جست‌و‌جو و تحقیق سابقه فعالیت فروشگاه را نیز بررسی کنید. فراموش نکنید شرکت‌های بازرگانی معتبر خرید شما را با ضمانت و گواهی فنی تحویل‌ می‌دهند، بنابراین اعتبار فروشگاه در نتیجه خریدتان بسیار نقش دارد.

سند و مدرک بخواهید

خرید آهن و محصولات صنایع فولاد در حجم انبوه انجام‌ می‌شود و طبیعتا هزینه‌‌ای که در هر ‌‌خرید‌و‌فروش جا‌به‌جا‌ می‌شود نیز کم نیست، بنابراین باید موقع خرید حسابی دقت کنید و حتما درخواست پیش فاکتور کنید. پیش فاکتور این امکان را به شما‌ می‌دهد تا همه چیز را با سند و مدرک بررسی کنید و سپس در صورت نهایی شدن، طبق پیش فاکتور خرید کنید.

کار از محک کاری عیب نمی کند

قیل از تایید نهایی همه چیز را به طور کامل چک کنید. قیمت آهن، میزان بار، نحوه پرداخت وجه، زمان تحویل بار، آدرس و ...خلاصه هر چیزی که لازم است را دوباره چک کنید.

بار را تحویل نگیرید

بعد از سفارش محصول و فاکتور کردن آن باز هم باید چند نکته را در نظر داشته باشید. حتما قبل از دریافت بار و رسید کردن آن از میزان وزن ارسالی مطابق با فاکتور مطمئن شوید و همین‌طور گواهی فنی آن را بررسی کنید. در صورت بروز مشکل بار را تحویل نگیرید و ابتدا با فروشگاه مربوطه تماس برقرار کنید.

چرا عصر آهن

عصر آهن مجموعه‌‌ای از تولیدکنندگان آهن آلات، بازرگانان صنایع فولاد، تامین کنندگان، خرده فروشان و توزیع کنندگان است که تلاش‌ می‌کند تحت یک سایت تمام خدمات مورد نیاز خریدار را در حوزه آهن آلات و فولاد ارائه دهد. این مجموعه قوانین و چارچوب محکمی دارد که به واسطه آن قبل از همکاری با ‌‌تولید‌کننده سابقه فعالیت آن را به دقت بررسی‌ می‌کند. به علاوه مجموعه عصر آهن به فعالیت در زمینه فروش اکتفا نکرده و علاوه بر قیمت روز آهن با تدوین مطالب علمی و مفید به مرجعی کامل در این زمینه تبدیل شده است.