۰ نفر

سه‌راه برای تامین امنیت غذایی؛

معاون وزیر کشاورزی: به خاطر خوداتکایی گندم زیر سوالیم

۱۱ تیر ۱۳۹۷، ۹:۳۱
کد خبر: 282433
معاون وزیر کشاورزی: به خاطر خوداتکایی گندم زیر سوالیم

معاون وزیر کشاورزی، افزایش تولید، کاهش ضایعات و اصلاح الگوی مصرف را سه راه تامین امنیت غذایی عنوان و اعلام کرد: ما این روزها به خاطر خوداتکایی گندم زیر سوال هستیم در حالی که گندم با مصرف ۱۲ درصدی آب، ۴۰ درصد انرژی جامعه را تامین می‌کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، اسکندر زند در سومین کنفرانس ملی پدافند غیرعامل در بخش کشاورزی که امروز دوشنبه ۱۱ تیر ماه در موسسه تحقیقات و اصلاح نهال و بذر برگزار شد با بیان اینکه به مرور زمان نقش تجهیزات نظامی در امنیت کم‌رنگ و نقش پدافند غیرعامل پررنگ‌تر شده است گفت: این موضوع از سال ۲۰۱۵ به بعد که عصر انقلاب هوشمند است شکل جدیدی به خود گرفته است.

زند افزود: در عصر انقلاب هوشمند تعریف پدافند غیرعامل تغییر کرده و هر چه جلوتر می‌رویم گستره پدافند غیرعامل بیشتر شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این چهارچوب افزایش تولید و ثروت ملی یکی از ارکان پدافند غیرعامل محسوب می‌شود که توسعه پایدار کشاورزی و امنیت غذایی نیز در حوزه آن قرار می‌گیرد.

معاون وزیر کشاورزی با بیان اینکه امنیت غذایی یکی از ستون‌های اصلی امنیت است گفت: بنابراین مراقبت از این امنیت یکی از ارکان پدافند غیرعامل است.

وی به عوامل تهدید کننده امنیت غذایی اشاره کرد و افزود: یکی از این تهدیدات به عوامل پیش‌بینی نشده‌ای همچون سرما، گرما، تگرگ و ... مربوط می‌شود بنابراین سرمایه گذاری برای حفظ تولید از عوامل پیش‌بینی نشده اهمیت دارد. حرکت‌های حساب نشده مثل دانش‌بنیان کار نکردن نیز خلاف امنیت غذایی است. حرکت‌های حساب شده همچون تشویق سیاست‌های غلط، جابجایی اولویت‌ها و ... نیز به امنیت غذایی لطمه می‌زند.