۰ نفر

عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

نصب دستگاه ویژه سنجش آلودگی هوا در منطقه۱۲/ ساماندهی زباله‌ها؛ منتظر طرح جامع مدیریت پسماند

۱۶ فروردین ۱۳۹۸، ۱۳:۳۷
کد خبر: 344859
نصب دستگاه ویژه سنجش آلودگی هوا در منطقه۱۲/ ساماندهی زباله‌ها؛ منتظر طرح جامع مدیریت پسماند

رییس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران هرگونه تصمیم‌گیری در حوزه پسماند را منوط به تدوین طرح جامع مدیریت پسماند شهر تهران دانست.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ سید آرش حسینی میلانی درباره برنامه‌های محیط‌زیستی شورای شهر در سال جدید به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: در سال جدید پیگیری می‌کنیم تا شاخص‌های محیط‌زیستی طرح ترافیک استخراج و به اطلاع افکارعمومی برسد. همچنین از شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران خواسته‌ایم که روی این شاخص‌ها نظارت بیشتری داشته باشد و در منطقه مرکزی تهران، یعنی منطقه 12، دستگاه ویژه سنجش آلودگی هوا نصب کند.

وی با اشاره به اجرای طرح تجمیع جمع‌آوری پسماند خشک و تر به صورت پایلوت در برخی مناطق پایتخت اظهار داشت: این طرح را برای کاهش هزینه‌ها و افزایش کیفیت خدمات در حوزه رفت و روب شهری پیگیری می‌کنیم. این طرح در مناطق ۱۳ ،۲۱ ،۲۲ و ۳ شهرداری به صورت پایلوت از نیمه دوم سال ۹۷ اغاز شده است. البته به دلیل برخی موضوعات قراردادی تاریخ آغاز طرح تجمیع در ۴ منطقه به صورت همزمان نبوده است. در سال جدید هم میزان پیشرفت آن اندازه‌گیری شده و درباره تداوم اجرایی شدن آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری همچنین درباره انتقال مخازن زباله به زیرزمین نیز تصریح کرد: تصمیم‌گیری درباره این موضوعات را موکول به مطالعات طرح جامع مدیریت پسماند کرده‌ایم تا متناسب با شرایط شهر تهران خطوط راهنما مشخص و راهکارها ارائه شود. اگر بخواهیم بدون برنامه اقدامی را عملیاتی کنیم، ممکن است خود باعث به وجود آمدن مشکل‌های جدید شود.

حسینی میلانی ادامه داد: در حال حاضر، بعد از یک سال پیگیری طرح جامع مدیریت پسماند در دی ماه ۱۳۹۷ به مشاور مربوطه ابلاغ شده و شهرداری و شورا در خصوص تصمیم‌گیری های راهبردی در حوزه پسماند از نتایج این مطالعات بهره مند خواهند شد.