۰ نفر

رییس شورای شهر تهران:

پرتی آب از مصرف بی‌رویه بیشتر است/ بعد از ۱۶سال فقط دو مخزن آب اضطراری داریم

۹ اسفند ۱۳۹۶، ۱۴:۴۲
کد خبر: 255215
پرتی آب از مصرف بی‌رویه بیشتر است/ بعد از ۱۶سال فقط دو مخزن آب اضطراری داریم

رییس شورای شهر تهران گفت: ۳۰ درصد پرت آب در شبکه داریم که از مصرف بی‌رویه بیشتر است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، محسن هاشمی در جریان افتتاح پروژه دستگاه توزیع آب شرب در شرایط اضطراری گفت: باید در زمان بروز حادثه آب شرب مردم را در روزهای اولیه تهیه کنیم و در پازل مدیریت بحران به خوبی جا داده شود. در زمان‌هایی که حادثه داریم خیلی از مسایل سریع مطرح می‌شود و به همان سرعت فراموش می‌شود .

رییس شورای شهر تهران گفت: بعد از ۱۶سال، یعنی  بعد از سال 80که بنا بود مخازن اضطراری آب در سطح شهر تهران ایجاد شود فقط دو منبع داریم. در همه شهرها جزیره‌ای تصمیم‌گیری می‌شود و خبری از مدیریت یکپارچه نیست. وقتی در زمان اجرا و تحویل پروژه‌ای دچار خسران و عقب‌ماندگی می‌شویم و به نتیجه نمی‌رسد به اعتماد مردم صدمه زیادی وارد می‌شود.  

وی گفت: شهرداری تهران در شرکت آبفا سهام دارد و باید آقای نجفی از جایگاه مدیریتی خود برای ایجاد این مخازن استفاده کند. البته مشکلات ما فقط مخزن اب نیست ما در حوزه برق و خطوط گازرسانی هم مشکل داریم. وقتی در حین انجام پروژه مشکل داریم چه برسد به زمان وقوع زلزله.

هاشمی تاکید کرد: لازم است تمام اجزای مدیریت شهری در یک مدیریت یکپارچه باهمدیگر همکاری کنند. مسوولیت‌های شهری 26مورد را شامل می‌شود که فقط 3مورد آن در دست شهرداری است.

وی گفت: طرح فاضلاب تهران که با پیگیری آیت الله هاشمی رفسنجانی و استفاده از منابع و کمکهای بین المللی آغاز شد امروزه به ثمر نشسته ودر حال تکمیل است اما چرخه های قبلی وبعدی آن ، نیاز به توجه ویژه دارد.اتلاف منابع در شبکه آبرسانی شهر، قابل توجه است و در صرفه جویی آب از الویت های بالا بشمار می آید.

رییس شورای شهر تهران اظهار کرد: احداث تصفیه خانه های مدرن که با فن آوری نانو، اقدام به گرفتن سختی آب و امکان استفاده فاضلاب و آبهای سطحی در کشاورزی و سایر مصارف صنعتی را فراهم می کنند نیز باید مورد توجه واقع شده و بتدریج بخشهای بیشتری از آب مصرفی شهر را به چرخ آب بازگرداند.

وی در پایان متذکر شد: باید از افراد مرفه که به تعبیر بعضی ار روزنامه‌های افراطی، مرفهین بی‌درد هستند هزینه مصارف آبشان که غیرمنصفانه و زیاد است گرفته شود. باید آن‌ها هزینه مصرف آب خود را بدهند تا به مستضعفان فشار نیاید.30 درصد پرت آب در شبکه داریم که از مصرف بی رویه بیشتر است.