۰ نفر

خطیب جمعه شهرکرد؛

مشکل دولت مدیران ناکارآمد است

۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۳۱
کد خبر: 630149
مشکل دولت مدیران ناکارآمد است

خطیب جمعه شهرکرد با بیان اینکه دولت پرقدرت به کار خود ادامه می‌دهد و مردم انتظار دارند نظارت بر بازار با هدف کنترل و کاهش قیمت‌ها بیشتر و بهتر انجام شود، گفت: اگر مدیرانی هستند که کار نمی‌کنند جایگزین شوند تا امید مردم نسبت به دولت و مدیران مخدوش نشود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهرکرد با اشاره به وصیت‌نامه امام علی(ع)، گفت: حضرت در این وصیت به اصلاح، آرامش و امنیت در جامعه سفارش کردند و ارزش آن را بیشتر از یک سال نماز و روزه دانستند، همچنین نسبت به ایتام و همسایگان سفارش می‌کنند که گرسنه و ضعیف نمانند.

خطیب جمعه شهرکرد با بیان اینکه این وصیت حضرت نقشه راه امت‌ اسلامی است و در هر توصیه آن دنیایی حرف نهفته شده که باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: حضرت به رفاقت با نماز و جهاد با مستکبرین سفارش کردند همچنین سفارش شده جامعه‌ای متحد و به هم پیوسته ایجاد کنید تا دشمن نتواند در فکر و جامعه شما نفوذ کند.

وی بیان کرد: امربه‌معروف و نهی از منکر یکی دیگر از توصیه‌های امیرالمومنین(ع) است و یعنی اینکه همیشه در صحنه حاضر باشید و همدیگر و دولتمردان را از غارت، چپاول و کارهای ناشایست نهی کنید و از حق و مکتبتان دفاع کنید که اگر این اتفاقات رخ ندهد قطعاً خوب‌ها از شما گرفته و بدها بر شما مسلط می‌شوند همانگونه که زمان حضرت علی(ع) این اتفاق افتاد.

مطالبه‌گری را به فتنه تبدیل نکنید

وی ادامه داد: مطالبات جامعه باید از راه خودش پیگیری شود تا به فتنه تبدیل نشوند مراقب باشید وصلت اجتماعی شما به خاطر حادثه‌ای که در روستا یا شهری رخ داده به هم نخورد، البته کار فرهنگی، رسانه‌ای و آگاهی‌بخشی خوب است اما میدان را برای بیگانه باز نکنید.

خطیب جمعه شهرکرد افزود: امروز فلسطینی‌ها از دولت وابسته خود دل کنده‌اند و به این نتیجه رسیدند که باید به خود متکی باشند و از خانه و کاشانه خود دفاع کنند و همین مقاومت و ایستادگی مشکل بزرگ دشمنشان شده و حمایت ما از این مقاومت در روز قدس به این فلسطینی‌ها روحیه می‌دهد و صهیونیست را ناامید می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اعضای شورا باید بدانند خادمان مردم هستند پس با هم متحد باشند و زمانی که یک شهر به آن‌ها سپرده می‌شود نسبت به آن منطقه مسئولیت دارند و با اختلاف نمی‌توانند دردی از مردم حل کنند.

مدیرانی که خوب کار نمی‌کنند جایگزین شوند

نکونام ادامه داد: دولت پرقدرت به کار خود ادامه می‌دهد اما مردم انتظار دارند نظارت بر بازار با هدف کنترل و کاهش قیمت‌ها بیشتر و بهتر انجام شود، همچنین مدیرانی که از دولت قبل هستند و کار را پیش می‌برند اجازه فعالیت به آن‌ها داده بشود اما اگر افرادی هستند که کار نمی‌کنند جایگزین شوند تا امید مردم نسبت به دولت و مدیران مخدوش نشود.

نکونام اظهار داشت: خداوند وعده داده که اگر درست توبه کردید حتما در جایگاه بلند قرار می‌گیرید که در آیه ۱۱۹ سوره مبارکه نمل صراحتا بیان شده است پس ارزش شب‌های قدر را بدانید و نهایت استفاده را از این فرصت ببرید.