۰ نفر

یک عضو کمیسیون تلفیق مطرح کرد؛

مصوبه ای که خودروسازان را به تکاپو انداخت!

۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۰۲
کد خبر: 701085
مصوبه ای که خودروسازان را به تکاپو انداخت!

یک عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۲، تاکید کرد: مصوبه کمیسیون تلفیق پیرامون مجوز واردات خودروهای کارکرده منجر به رفت و آمدهای مستمر برخی خودروسازان در راهروهای مجلس شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت:

«مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق مجلس در خصوص اجازه واردات ‎خودروی کارکرده بدجوری بعضی‌ها رو به تکاپو انداخته است. از اعلام نظر عجولانه همراه با دستپاچگی برخی در وزارت صمت و رفت و آمدهای پر تردد و مستمر برخی خودروسازان در راهروهای مجلس!»

کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی هفته گذشته در مصوبه ای وزارت صنعت، معدن و تجارت را مکلف کرد تا نسبت به واردات خودروهای سواری کار کرده با عمر کمتر از ۵ سال در سال آینده اقدام کند.

در این مصوبه آمده است که به منظور توسعه حمل و نقل عمومی، تنظیم بازار، کاهش مصرف سوخت، آلودگی هوا و سوانح جاده‌ای به وزارت صمت اجازه داده می‌شود با تایید و تشخیص سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای (کاربری بین شهری) و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ کشور (کاربری شهری)، انواع کشنده، کامیون، اتوبوس، مینی بوس، ون و سواری مورد نیاز را وفق قوانین و مقررات موجود در خصوص واردات خودروهای با عمر کمتر از ۵ سال ثبت سفارش نمایند. آیین نامه نحوه اجرای این بند توسط وزارتخانه‌های صمت، راه و شهرسازی، کشور، امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور با تاکید بر لزوم تامین قطعات و خدمات پس از فروش و معاینه فنی تهیه می‌شود و حداکثر ظرف مدت یک ماه پس از ابلاغ این قانون به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

این مصوبه کمیسیون تلفیق، باید به تصویب نمایندگان در صحن مجلس شورای اسلامی نیز برسد.