۰ نفر

با مرد مطلقه بچه دار ازدواج کردی، این دردسرها را به جون بخر/ دخترها با نامادری کنار می آیند یا پسران؟

۱۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۹:۲۹
کد خبر: 699478
با مرد مطلقه بچه دار ازدواج کردی، این دردسرها را به جون بخر/ دخترها با نامادری کنار می آیند یا پسران؟

ازدواج یک تصمیم بسیار مهم در زندگی همه افراد است. قطعا با انتخاب فردی به عنوان همسر، زندگی شما دچار تغییراتی خواهد شد. این تغییرات گاهی شیرین و لذت بخش و گاهی چالش بر انگیز خواهد بود. با بالا رفتن سن و تغییر روابط، عاشق شدن و انتخاب همسر سخت خواهد شد. اما این انتخاب زمانی سخت تر خواهد بود که شما بخواهید با مرد مطلقه دارای فرزند ازدواج کنید.

با مرد مطلقه که فرزند دارد ازدواج بکنم یا نه ؟

به گزارش اقتصاد آنلاین، کنار آمدن و زندگی کردن با فرزندان سابق این مردان، به خصوص زمانی که با تربیت فرزندان آشنایی ندارید، می تواند برای شما یک چالش بزرگ باشد.

این مقاله، به صورت تخصصی در مورد ازدواج با مرد مطلقه بچه دار و دردسرهای ازدواج با مردان دارای فرزند و …  نگارش شده است. اگر شما نیز جز آن دسته از زنانی هستید که از مردی خوشتان آمده اما بچه دار است و این باعث تردید و دودلی شما شده با ما همراه باشید. تا بتوانیم شما را برای تصمیم گیری درست راهنمایی کنیم.

 دردسرهای ازدواج با مرد مطلقه بچه دار که قبل از ازدواج با او باید بدانید

شما ممکن است بگویید خواستگارم بچه دار است و نمیدانم چه جوابی به او بدهم؟ قبل از اینکه به ازدواج با مرد مطلقه جواب مثبت بدهید باید دردسرهای ازدواج با مرد بچه دار را بدانید. مسلما زندگی شما با مرد مطلقه بچه دار تجربه متفاوتی خواهد بود. شما باید بسنجید آیا با این تفاوت ها مشکلی ندارید؟ برای تصمیم گیری درست و درک این تفاوت ها شما می توانید از مشاوره ازدواج کمک بگیرید. برخی از این تفاوت ها در زیر گفته شده است.

 همیشه شما اولویت اول او نیستید

گاهی شوهرتان باید به فرزندان خود نیز توجه خاصی داشته باشد تا آنها احساس تنهایی نکنند. فرزندان به حمایت عاطفی و محبت پدرشان نیاز دارند. این موضوع گاهی به اشتباه اینگونه قضاوت می شود که شما برای او مهم نیستید و اولویت ندارید. حواستان باشد شما در زندگی او اولویت دارید، اما همیشه اولویت اول او نیستید.

 مانند بقیه زوج ها در سال های اول ازدواج، زندگی دو نفره ای ندارید

وقتی ازدواج با مرد مطلقه بچه دار را انتخاب کنید دیگر نباید توقع داشته باشید که زندگی شما یک زندگی دو نفره پر شور باشد. شما شاید مجبور باشید برای ماه عسل نیز فرزندان همسرتان را با خود همراه کنید. یا تصمیم داشته باشید یک شب رمانتیک را در یک رستوران بگذارنید در صورتی که بچه ها بخواهند به شهربازی بروند.

 شوهرتان نمی تواند هر کاری را که شما می خواهید انجام دهد

شما باید با این موضوع که از همان اول زندگی همسرتان را با فرزندانش شریک باشید، مشکلی نداشته باشید. اگر او پدری بد برای فرزندانش باشد پس مسلما همسر بدی نیز برای شما خواهد بود. شما باید در کنار همسرتان باشید و او را برای تربیت درست فرزندانش همراهی کنید.

 اولین ملاقات شما با فرزندان لحظه سختی است

اولین دیدار شما با فرزندان شوهرتان کار بسیار سخت و البته بزرگی است. مرد شاید شما را در اولین ملاقات با فرزندانش به عنوان دوست معرفی کند، پس ناراحت نشوید. اجازه دهید او با توجه به شناختی که از فرزندانش دارد اولین قرار شما را مدیریت کند. این موضوع که جلسه اول آشنایی چگونه می گذرد؟ بسته به سن بچه ها، مدت زمانی که از جدایی والدینشان می گذرد، جنسیت فرزندان و … متفاوت خواهد بود. شاید آنها شما را به عنوان یک عضو جدید خانواده راحت قبول کنند و یا شاید برای آنها حکم یک دشمن و فرد اضافی داشته باشید و با شما کنار نیایند. خودتان را برای هر دو حالت آماده کنید.

 گاهی ملاقات با خانواده او سخت و ناراحت کننده است

جدایی مرد از زن سابقش برای خانواده او نیز قطعا ناراحتی و مشکلاتی را ایجاد کرده است. اینکه زن سابقش، با خانواده همسرش چه رفتاری داشته است، بسیار مهم است. اگر همسر سابق با پدر و مادر شوهرش خوب رفتار کرده باشد و او را دوست داشته باشند، این گونه دیده می شود که آنها یکی از اعضای خانواده خود را از دست داده اند و نسبت به شما حس خوبی ندارند. پس انتظار نداشته باشید با آغوش باز از شما استقبال کنند. یا اگر همسر سابق با پدر و مادر شوهرش رفتار درستی نداشته و آنها از او ناراضی باشند، از ازدواج مجدد فرزندشان می ترسند و نگران هستند که پسرشان دوباره گرفتار ازدواج غلط و زندگی پر از کشمکش و درگیری دیگری شود. مردانی که یک بار طلاق را تجربه کرده اند به احتمال زیاد بیشتر از قبل وابسته به مادر و پدر خود شده اند. پس حواستان باشد ممکن است شما با یک مرد وابسته به مادر مواجه شوید که کنترل آن سخت خواهد بود. 

 شاید وضعیت مالی آشفته ای داشته باشد

مردی که تازه همسرش را طلاق داده است، درگیر مشکلات مالی زیادی است. او باید مهریه همسر سابق خود را پرداخت کند و یا به فرزندان همسر سابقش نفقه بدهد. به همین دلیل ممکن است نتواند توقع های مالی شما را به خوبی برآورده کند. مثلا برای رفتن به ماه عسل مشکل مالی داشته باشد و یا برای تولد 30 سالگی شما نتواند هدیه گران قیمتی تهیه کند.

 7 سوالی که هنگام ازدواج با مرد مطلقه دارای فرزند باید از خود بپرسید!

اگر شما به ازدواج با مرد مطلقه دارای فرزند پاسخ مثبت داده اید باید از خودتان سوالات زیر را بپرسید و دنبال جواب مناسبی برای آنها باشید. شما می توانید در کنار او زندگی شاد و روابط سالمی را داشته باشید به شرطی که از تصمیم خود آگاه باشید و بهترین انتخاب را کرده باشید. روابط خود با فرزندانش را مدیریت کنید و آنها را قسمت مهمی از زندگی خود بدانید. اگر هنوز نمی دانید که ازدواج با مرد مطلقه کار درستی است یا نه؟ 

 چه احساسی نسبت به کودکان دارید؟

برخی از افراد اصلا بچه دار شدن را دوست ندارند و هرگز نمی توانند خود را در نقش یک مادر یا پدر تصور کنند. پس باید دقت کنید اگر شما نیز از کودکان خوشتان نمی آید مسلما نمی توانید نامادری خوبی برای فرزندان شوهرتان باشید. در این مورد هم خودتان و هم کودکان با مشکل مواجه خواهید شد. اما اگر به طور کلی از کودکان لذت می برید و همیشه دوست داشتید بچه دار شوید. باید این موضوع را در نظر بگیرید که آیا فقط دوست دارید فرزندان خودتان را بزرگ کنید و از بچه های خودتان لذت می برید یا اینکه می توانید برای فرزندان سابق همسرتان نیز مادری مهربان و دلسوز باشید.

 فرزندانش نسبت به شما چه احساسی دارند؟

طلاق برای فرزندان سخت است، اما ازدواج مجدد والدین می تواند از طلاق گرفتن آنها نیز سخت تر باشد. آنها به شما حسادت می کنند و می ترسند والدین خود را در مقابل فرد غریبه از دست بدهند. گاهی اوقات آنها فکر می کنند که شما سعی دارید جایگزین مادرشان شوید و آنها را از مادرشان دور کنید.

شما باید بتوانید ارتباط مثبت و موثری با کودکان برقرار کنید. این اطمینان را به آنها بدهید که بودن شما در کنار پدرشان باعث نمی شود آنها فراموش شوند و شما دزد محبت پدرشان نیستید.

 مسئولیت شما در قبال فرزندانش چه مقدار است؟

قبل از ازدواج با مرد مطلقه بچه دار تعیین کنید که او از شما چه توقع هایی دارد. با او در مورد انتظاراتش از شما در مقابل فرزندانش سوال کنید.

 آیا او از شما می خواهد تمام روز را با فرزندانش سپری کنید؟

 آیا فرزندانش همیشه با شما زندگی خواهند کرد؟

 اگر فرزندش تب داشت انتظار دارد شما تا صبح از او مراقبت کنید؟

 به شما اجازه می دهد وقتی کودکان کار اشتباهی کردند آنها را تنبیه و یا دعوا کنید؟ و…

شاید او از شما انتظار داشته باشد که تمام مسئولیت های فرزند داری را به عهده بگیرید. فرزندانش را مثل فرزندان خودتان بزرگ کنید. پس باید تصمیم بگیرید که آیا می توانید انتظارات همسرتان را به درستی پاسخ دهید یا نه. اگر او نسبت به فرزندان خود حساس باشد و وسواس فکری نسبت به آنها داشته باشد پس شرایط برای شما سختتر خواهد شد. ازدواج با مرد وسواسی مشکلات خاص خودش را دارد. فردی که یک بار طلاق و جدایی را تجربه کرده است ممکن است از وسواس فکری خیانت و رابطه ای رنج ببرد.

 اگر شما نیز فرزندی دارید، او با فرزندان شما چگونه رفتار می کند؟

در ازدواج زن مطلقه با مرد مطلقه دارای فرزند، اگر زن نیز فرزندی از شوهر سابق خود داشته باشد این شرایط نیز بسیار مهم است. رابطه فرزندان شما با ناپدری و فرزندان شوهرتان با نامادری بسیار مهم است. به این موضوع که چگونه می توانید با آنها در مورد خانواده جدید خود صحبت کنید و آنها را راضی کنید که خانواده جدید را بپذیرند، فکر کنید. سعی کنید روابط آنها را با فرزندان همسرتان گسترش دهید و به آنها در برقراری یک دوستی و روابط سالم کمک کنید.

ازدواج با مرد مطلقه بچه دار

 آیا می توانید با همسر سابقش روبرو شوید؟

شوهر شما ممکن است با همسر سابقش در مورد کودکان خود، صحبت کند یا زن سابقش برای دیدن فرزندان به ملاقات آنها بیاید و … آیا می توانید با همسر سابق او کنار بیاید و او را به عنوان مادر فرزندان قبول کنید؟ اگر او با همسرتان تماس بگیرد این موضوع شما را ناراحت می کند؟ شما نمی توانید مدام همسرتان را کنترل کنید و یا او را متهم کنید یا به خاطر ازدواج ناموفقش سرزنش کنید.

اگر نمی توانید با ازدواج قبلی او کنار بیاید پس به ازدواج با مرد مطلقه بچه دار فکر نکنید.

 آیا می توانید با این که همیشه اولویت اول او نباشید کنار بیایید؟

همه این توقع را دارند که حداقل دو سال اول ازدواج، مرکز توجه همسرشان باشند و زندگی دو نفره عاشقانه ای را تجربه کنند. ازدواج با مرد مطلقه دارای فرزند این تصور را برهم می زند. همسرتان شاید مجبور باشد در خیابان دست دختر کوچکش را به جای دست شما بگیرد. یا به جای مکان های دو نفره و رمانتیک مجبور باشید با او و کودکانش به پارک بروید. برای اینکه بتوانید با این مشکلات کنار بیاید باید انعطاف پذیر و صبور باشید. باید همسرتان را درک کنید و همیشه این موضوع که شما نیز یکی از اولویت های زندگی او هستید را در نظر بگیرید.

 آیا همسرتان برای داشتن فرزندان بیشتر مشکلی ندارد؟

مسلما شما نیز دوست دارید طعم مادر شدن را بچشید. این نکته مهمی است که باید قبل از ازدواج دختر مجرد با مرد مطلقه دارای فرزند در نظر گرفت. این موضوع را مطرح کنید که آیا او با وجود فرزندان همسر سابقش باز می خواهد که بچه دار شود؟ از نظر مالی، عاطفی و .. مشکلی ندارد؟ و شما را برای دستیابی به حس مادر شدن کمک می کند یا نه؟ اگر او مرد خسیسی باشد احتمالا با داشتن بچه های بیشتر مخالفت کند و حتی با نبودن مشکلات مالی، از بچه دار شدن مجدد خودداری کند. حواستان باشد که در دام ازدواج با مرد خسیس گرفتار نشوید.

دختران بهتر با نامادری کنار می آیند یا پسران؟

مرد مورد علاقه شما فرزند دختر دارد یا پسر؟ این یک سوال بسیار مهم در مورد ازدواج با مرد مطلقه بچه دار است. چون فرزندان دختر نسبت به پسران دیرتر با ازدواج پدر خود سازگار می شوند. آنها به دلیل اینکه احساساتی تر از پسران هستند و از نظر عاطفی و محبت وابستگی بیشتری به مادر خود دارند سخت تر قبول می کنند کسی دیگر به جای مادرشان در کنار پدر آنها باشد. دختران سعی می کنند که روابط پدر و مادر خود را حفظ کنند و گاهی مانع از ازدواج مجدد پدرشان می شوند. اما پسران چون وابستگی عاطفی کمتری به مادر خود دارند راحت تر با این قضیه روبه رو می شوند.

شاید در برابر دختر سابق همسرتان درمانده شوید و ندانید که باید چگونه با او رفتار کنید تا شما را قبول کند. شما باید این اطمینان خاطر را به او بدهید که کسی نمی خواهد جای مادرش را پر کند و شما نمی خواهید رابطه او با مادرش را خراب کنید، یا مانع از این شوید که پدرش به او محبت و مهربانی کند. تلاش کنید با او دوست شوید و روابط سالمی برقرار کنید. شما می توانید از مشاوره خانواده برای ایجاد روابط سالم با دختر همسرتان کمک بگیرید.

اگر می خواهید با یک مرد مطلقه دارای فرزند ازدواج کنید، باید قوی باشید. به توانایی ها و ارزش های خود اطمینان داشته باشید. اگر او برای شما یک مرد ایده آل است که تمام ملاک های ازدواج با شما را دارد. پس در مقابل پذیرفتن این نکته که او بچه دارد، انعطاف پذیرتر عمل کنید. شما با صبر و آرامش و خوش رویی می توانید روابط خوبی را با کودکان او داشته باشید.

به یاد داشته باشید کودکان، معصوم و بی گناه هستند. آنها در جدایی پدر و مادرشان تقصیری نداشتند و به شدت مستعد افسردگی و مشکلات روحی و روانی هستند. پس با آنها مهربان باشید و آنها را دوست داشته باشید.

سوالات متداول

 آیا ازدواج با مرد مطلقه دارای فرزند اشتباه است؟

 خیر، ازدواج با فرد مطلقه، اگر انسان خوبی باشد، خوب است. نمی توان گفت چون مردی قبلا ازدواج ناموفق داشته پس آدم خوبی نیست. شاید دلایل مختلفی برای طلاق او وجود داشته و ربطی به شخصیت و رفتار او نداشته است. اگر او فرد خوبی است و معیارهای مناسبی برای ازدواج دارد. پس می توانید او را برای شروع زندگی مشترک خود انتخاب کنید.

 مرد مطلقه از همسر خود چه انتظاراتی دارد؟

 آن ها انتظار دارند که مورد محبت شما قرار بگیرند. با مهربانی با آنها رفتار شود و کسی باشد که قدردان تمام خوبی های آنها باشد. آنها انتظار دارند زندگی شاد و سالمی را شروع کنند و اگر مرد فرزندی داشته باشد، انتظار دارد با فرزندانش با مهربانی و محبت رفتار شود و آنها نیز زندگی سالم و شادی را تجربه کنند.