۰ نفر

گیاهانی که برای آشپزخانه مناسب هستند

۲۳ بهمن ۱۴۰۱، ۰:۲۸
کد خبر: 700766
گیاهانی که برای آشپزخانه مناسب هستند

این روزها استفاده از گیاهان در آشپزخانه بسیار رایج شده است، بنابراین اطلاع داشتن از شرایط و نیازهای گیاهان می تواند در انتخاب گیاه مناسب برای آشپزخانه شما مفید باشد.

بهترین گیاهان آپارتمانی برای آشپزخانه + نکات

به گزارش اقتصاد آنلاین، گیاهان نه تنها راهی عالی و ارزان برای زیباسازی هر خانه ای هستند، بلکه می توانند در آشپزخانه نیز بسیار مفید باشند. در واقع یک آشپزخانه پر جنب و جوش و رنگارنگ باعث می شود که پختن غذا لذت بیشتری برای شما داشته باشد. در ادامه به معرفی گیاهان مناسب برای آشپزخانه می پردازیم که مراقبت از همه آنها بسیار آسان است و شما می توانید تجربه متفاوتی از مراقبت گیاهان را برای خود رقم بزنید.

پیچک انگلیسی (Hedera Helix)

پیچک انگلیسی یک گیاه آپارتمانی سرسبز است که برای آویزان کردن از روی سینک یا کنار پنجره مناسب است. پیچک انگلیسی به راحتی در داخل خانه تا زمانی که در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرد، رشد کرده و طراوت زیبایی را به هر آشپزخانه ای اضافه می کند. گیاه پیچک می‌تواند به تصفیه هوا کمک کند، زیرا میتواند آلاینده‌های مختلف موجود در هوای داخل خانه مانند فرمالدئید، بنزن و باکتری را از بین ببرد. فقط مطمئن شوید که این گیاه را از دسترس گربه ها، سگ ها و سایر حیوانات خانگی دور نگه دارید، زیرا پیچک انگلیسی برای آنها سمی است.

آلوئه ورا گیاه مناسب برای آشپزخانه (Aloe Barbadensis Mille)

آلوئه ورا که از آن به عنوان گیاه جاودانگی یاد می شود، یکی از سخت ترین گیاهان برای کاشتن است؛ حتی اگر آن را در آشپزخانه خود نگه دارید. گیاهی با ظاهری زیبا و پر از مواد معدنی است که برای پوست شما عالی هستند. داشتن آلوئه ورا به عنوان یک گیاه آپارتمانی مانند دسترسی 24 ساعته به یک داروخانه است.

شما میتوانید آن را در کنار اجاق گاز خود قرار دهید تا اگر دچار سوختگی شدید بتوانید به خودتان کمک کنید. فقط کافی است یک برگ پایینی را در نزدیکی ساقه قطع کنید، هر گونه خار در امتداد لبه را جدا کنید، برگ را از طول تقسیم کنید و قسمت داخلی پر از ژل را بر روی قسمتی که سوخته بگذارید. تقریبا بلافاصله اثرات خنک کننده آن را احساس خواهید کرد.

برگ عبایی (Aspidistra Elatior)

برگ عبایی یکی از گیاهان مناسب برای آشپزخانه است که به راحتی در دسته گیاهان آپارتمانی دلچسب و بدون دردسر به آشپزخانه خود اضافه کنید. این گیاه می تواند بسیار بیشتر از گیاهان آپارتمانی معمولی شما در شرایطی مانند نور بسیار کم، گرمای شدید و آبیاری کم دوام بیاورد. مهم نیست که فکر می کنید در نگهداری از گیاهان مهارت کافی ندارید، از بین بردن این گیاه کار راحتی نیست و شما می توانید آن را در گوشه آشپزخانه، گوشه میز صبحانه یا اتاق غذاخوری خود قرار دهید. گیاه برگ عبایی میتواند آب و هوای آشپزخانه شما را تا حد زیادی بهبود داده و دودها و آلاینده های ناشی از آشپزی کردن را از بین ببرد.

گیاه عنکبوتی (Chlorophytum comosum)

برگ عنکبوتی

گیاه عنکبوتی یک گیاه با نیازهای کم  و قادر به رشد در شرایط مختلف است و نیازی به مراقبت زیادی ندارد. این گیاه را می توانید در هر نقطه از آشپزخانه از جمله نزدیک پنجره و یا زیرکابینت خود نگه دارید و با آبیاری کم و هرس گاه به گاه شاهد رشد این گیاه مناسب برای آشپزخانه باشید. این گیاه یک تصفیه کننده هوای عالی است. گیاه عنکبوتی به حذف بو، گازها و آلاینده ها از محیط نیز کمک می کند.

گیاه مناسب برای آشپزخانه  ریحان (ocimum basilicum)

ریحان یکی از ساده ترین گیاهانی است که می توانید در آشپزخانه خود پرورش دهید. فقط در نظر داشته باشید که این گیاه مقدار زیادی از در معرض نور خورشید بودن، دوری از مناطق سرد و خاک مرطوب لذت می برد.

اگر شما یک پنجره جنوبی در آشپرخانه دارید، این نقطه بهترین مکان برای نگهداری گیاه ریحان است. شما می توانید با پرداخت هزینه کم و نگهداری از این گیاه، همیشه ریحان تازه در دست داشته باشید. به علاوه بوی خوب ریحان، میتواند همواره آشپزخانه شما را خوشبو کند.

گیاه مار (Dracaena Trifasciata)

گیاهان مار به بهترین نحو رشد می کنند حتی وقتی که شما اساسا آنها را فراموش کرده اید. آنها به آب و نور زیاد نیازی ندارند، پس نگهداری از آن ها کار راحتی خواهد بود. اگر آشپزخانه شما بسیار شلوغ است و وقت زیادی برای رسیدن به گیاهان ندارید؛ می توانید این گیاه را در یک گوشه قرار دهید و از نگهداری یک گیاه با نیازهای کم لذت ببرید.

پوتوس یکی از گیاهان مناسب برای آشپزخانه  ( pothos)

هنگامی که لیست گیاهان مناسب برای آشپزخانه را چک می کنید؛ قطعا گیاه پوتوس را در بین اسامی پیدا خواهید کرد، این گیاهان در معرض هر مقدار نور خورشید به حیات خود ادامه می دهد. این گیاهان رونده عموما برای بالای کابینت و قفسه بندی ها استفاده می شوند و زیبا بخش آشپزخانه شما هستند.

جمع بندی

گیاهان می توانند به تصفیه هوای اطراف شما، افزایش روحیه و بهره وری شما کمک کنند. فرقی نمی‌کند که یک فرد با سابقه در نگهداری از گیاهان باشید و یا برای اولین بار است که می خواهید از گیاهی نگهداری کنید. خرید و نگهداری از گل های مناسب آشپزخانه می تواند شروع خوبی برای شما باشد.

سوالات متداول گیاهان مناسب برای آشپزخانه

چه گیاهانی برای آشپزخانه مناسب هستند؟

گیاهانی مانند گیاه مار، گیاه عنکبوتی و آلوئه ورا از جمله گیاهان با تحمل بالا و مناسب آشپزخانه هستند.

گیاهان مناسب آشپزخانه دارای چه ویژگی هایی هستند؟

گیاهانی که نیازهای کم، اما تحمل بالایی دارند مناسب نگهداری در آشپزخانه هستند.

بر اساس چه نکاتی می توان گیاه مناسب نگهداری در آشپزخانه را انتخاب کرد؟

در پاسخ به این سوال باید در نظر داشت که آشپزخانه شما دارای چه شرایطی است که بر اساس آن گیاه مورد نظرتان را انتخاب کنید، به طور مثال اگر آشپزخانه شما دارای نور فراوان باشد بهتر است گیاهی انتخاب کنید که در معرض نور مستقیم رشد بهتری دارد.