۰ نفر

3 سال تحقیق بی‌نتیجه درباره کودک ناپدیدشده

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۶:۳۰
کد خبر: 436222
3 سال تحقیق بی‌نتیجه درباره کودک ناپدیدشده

سه سال بعد از ناپدیدشدن مرموز یک کودک در شهرستان خلخال، دور تازه‌ای از تحقیقات برای یافتن ردی از او در دادسرای جنایی تهران آغاز شد. این پرونده با دستور رئیس قوه قضائیه از خلخال به تهران منتقل شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، زن و شوهری جوان از اهالی خلخال روز سیزده‌بدر سال 96 همراه کودک چهارساله خود به نام حسین برای تفریح به خارج از شهر رفتند و کنار یک رودخانه اتراق کردند. ساعاتی بعد والدین حسین وقتی دیدند از او خبری نیست، نگران شدند و به‌ جست‌وجو پرداختند، اما اثری از پسربچه نبود. درحالی‌که احتمال داده می‌شد اتفاق ناگواری رخ داده است، پلیس در جریان واقعه قرار گرفت و مأموران در محل حاضر شدند.

در جریان جست‌وجوها یک لنگه از دمپایی حسین کنار رودخانه پیدا و به همین دلیل احتمال داده شد او داخل آب افتاده باشد. پس از آن بومیان منطقه و امدادگران هلال‌احمر به جست‌وجو در رودخانه پرداختند، اما هیچ اثری از این کودک نبود و همین موضوع ماجرای ناپدیدشدن پسرک را مرموزتر کرد.

بعد از بی‌نتیجه‌ماندن جست‌وجوهای اولیه، خانواده حسین طی شکایتی اعلام کردند فرزندشان ربوده شده است. آنها خواستار تحقیق در این خصوص شدند. مأموران بعد از کمی بررسی گوشی تلفن همراه مردی را پیدا کردند که در نزدیکی محل گم‌شدن حسین افتاده بود، به‌همین‌دلیل به مرد جوان ظنین شدند و بعد از شناسایی او به بازجویی پرداختند. این مرد با انکار دست‌داشتن در آدم‌ربایی گفت: من روز سیزده‌بدر برای تفریح به حاشیه رودخانه رفته بودم و گوشی موبایلم را آنجا گم کردم. بعد از آن هم به‌ دلیل مشغله زیاد به دنبال موبایلم نرفتم و هیچ ارتباطی با کودک ناپدیدشده ندارم.

از آنجا که مدرکی علیه‌ این مرد وجود نداشت، او با قرار وثیقه آزاد شد. پس از آن چند نفر از بومیان منطقه زن و شوهری را به‌عنوان مظنون معرفی کردند و گفتند این زوج بچه‌دار نمی‌شوند. تحقیق از آن دو نفر هم بی‌ثمر بود. سپس والدین حسین دو مرد دیگر را به‌عنوان مظنون معرفی کردند و گفتند روز حادثه شنیده‌اند که این دو نفر درباره بچه‌دزدی و فروش کودکان حرف می‌زدند. دو مظنون وقتی تحت بازجویی قرار گرفتند، این موضوع را انکار کردند. آنها نیز با قرار وثیقه آزاد شدند.

درحالی‌که تمام سرنخ‌ها برای یافتن ردی از پسر چهارساله به بن‌بست رسیده بود، مردی با پلیس تماس گرفت و گفت آدم‌ربا را می‌شناسد. او از مردی به نام کیوان به‌عنوان متهم نام برد. کارآگاهان این‌بار به سراغ کیوان رفتند، اما او هم گفت در این ماجرا دخالتی ندارد. کیوان مدارکی را ارائه داد که ثابت می‌کرد روز حادثه در محلی دیگر حضور داشته.

کارآگاهان که به موضوع مشکوک شده بودند، فردی را که کیوان را به‌عنوان مظنون معرفی کرده بود شناسایی و دستگیر کردند. او وقتی تحت بازجویی قرار گرفت، واقعیت را به زبان آورد و گفت: من با کیوان اختلاف مالی دارم. وقتی در جریان موضوع کودک‌ربایی قرار گرفتم، کیوان را به‌عنوان متهم معرفی کردم تا از او انتقام بگیرم.

این‌گونه بود که تحقیقات برای یافتن پسربچه به جایی نرسید تا اینکه والدین حسین چندی قبل با حجت‌الاسلام رئیسی دیدار کردند و ضمن تشریح ماجرا خواستار ارجاع پرونده به تهران شدند که با این درخواست موافقت شد.

اکنون این پرونده توسط بازپرس واحدی، بازپرس شعبه 11 دادسرای جنایی، بار دیگر در دستور کار قرار گرفته و قرار است از مظنونان احتمالی و شاهدان تحقیق شود تا بلکه اثری از پسربچه به دست بیاید.