۰ نفر

فروش قطعات خودروهای قدیمی در فضای مجازی

۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۷:۲۶
کد خبر: 434980
فروش قطعات خودروهای قدیمی در فضای مجازی

سارقان خودروهای خاص و قدیمی که پس از سرقت، لوازم آنها را در فضای مجازی می‌فروختند، دستگیر شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، 31 فروردین سال‌جاری پرونده‌ای مبنی بر سرقت یک دستگاه خودروی «اپل آسترا» به‌همراه متهمی به‌نام ناصر توسط کلانتری 106 نامجو برای رسیدگی تخصصی به پایگاه سوم پلیس آگاهی ارجاع شد. بررسی پرونده حکایت از آن داشت، شاکی 20 فروردین ماه خودروی خود را مقابل در خانه‌اش پارک کرده و پس‌از ساعتی که برگشته متوجه سرقت خودرواش شده است. اما چند روز بعد از شکایت به پلیس وی متوجه فروش تعدادی از لوازم خودرواش در فضای مجازی شده است که بلافاصله با مراجعه به کلانتری موضوع فروش قطعات خودرواش را اعلام می‌کند.

سرهنگ قاسم دستخال رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت گفت: متهم پس از دستگیری و در تحقیقات اولیه منکر سرقت بود و ادعا داشت که لوازم را خریده است تا در سایت خرید و فروش اینترنتی بفروشد. اما در تحقیقات بعدی شاکی اظهار داشت که خودرو را به تازگی از تعمیرگاه گرفته بود بدین ترتیب مأموران با احضار مرد تعمیرکار و تأیید او مبنی بر اینکه قطعات همان قطعاتی است که او روی خودروی شاکی نصب کرده است، سارق بودن ناصر مسجل شد.

ناصر با توجه به مستندات در نهایت اعتراف کرد و گفت: از طریق یکی از دوستانم با شخصی به‌نام محسن ساکن اسلامشهر آشنا شدم و او به بنده پیشنهاد فروش یکسری وسایل خودروی «اپل آسترا» را داد و من نیز لوازم را به مبلغ دو میلیون تومان خریدم البته خودروی اپل را هم در خانه محسن دیدم. پس‌از اعتراف ناصر مأموران با دریافت دستور قضایی از بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه 15 تهران به خانه محسن رفتند و او را دستگیر کردند.

محسن پس از دستگیری اظهار کرد: خودرو را در حوالی خانه‌اش رها کرده است. با این اظهارات مأموران موفق شدند خودروی سرقتی را در پارکینگی در همان حوالی در حالی که فاقد پلاک لوازم بود و تخریب شده بود کشف کنند که پس از استعلام از متصدی پارکینگ مشخص شد 29 فروردین ماه خودروی مذکور توسط مأموران کلانتری 15 اسلامشهر به پارکینگ منتقل شده است. با توجه به وقوع چندین فقره سرقت مشابه به این شیوه و شگرد و تطبیق تصاویر به دست آمده از محل سرقت هر دو متهم با قرار قانونی برای کشف سرقت‌ها در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی قرار دارند.