۰ نفر

کلاهبرداری 800میلیونی از فروشندگان اینترنتی

۳ مهر ۱۳۹۸، ۹:۰۵
کد خبر: 383227
کلاهبرداری 800میلیونی از فروشندگان اینترنتی

زن‌وشوهری که از فروشندگان اینترنتی کالا کلاهبرداری می‌کردند، بعد از ارتکاب 12 جرم مشابه به دام افتادند.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، مردی با دردست‌داشتن پرونده‌ای که برای بررسی‌های تخصصی از دادسرا به پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت ارجاع شده بود، به پلیس مراجعه کرد و گفت: قصد داشتم مقداری طلا را از طریق سایت‌های فروش اینترنتی بفروشم. پس از درج آگهی زنی با من تماس گرفت و گفت حاضر به خرید طلاهاست. پس از توافق بر سر قیمت طلاها، قرار شد مبلغ را به حسابی که اعلام کردم، واریز کند و سپس من طلاها را از طریق پیکی که او به محل سکونتم می‌فرستاد، به دستش برسانم. شاکی ادامه داد: پس از مدتی همان زن تماس گرفت و گفت مبلغ طلاها را واریز کرده است.

او تصویر قبض واریزی را به گوشی‌ام ارسال کرد. پس از گذشت مدت زمان اندکی پیکی به درِ منزلم مراجعه کرد و طلاها را به وی تحویل دادم ولی پیامی مبنی بر واریزی مبلغ مورد ادعا دریافت نکردم و پس از مراجعه به بانک متوجه شدم مبلغی به حسابم واریز نشده است. در‌حالی‌که تحقیقات در‌این‌باره آغاز شده بود، شکایت مشابه دیگری نیز مطرح و در بررسی‌های پلیسی مشخص شد متهمان هر دو پرونده یکسان است. از آنجا که احتمال داشت این تبهکار جرائم  خود را تکرار کند، تفحص‌ها با حساسیت بیشتری دنبال و در پایش‌های اطلاعاتی معلوم شد شماره تلفن همراه فردی که با مال‌باختگان تماس گرفته متعلق به یکی از اتباع خارجی است. به‌این‌ترتیب، تحقیقات پلیسی وارد گام بعدی شد و کارآگاهان پی بردند خط تلفن همراه در اختیار زنی در منطقه تهران‌پارس است.

سرانجام مخفیگاه متهم شناسایی و به دنبال آن دستور دستگیری متهم و بازرسی از مخفیگاه او از مقام قضائی اخذ شد. این زن بعد از دستگیری و انتقال به پلیس آگاهی در ابتدا منکر ارتکاب هرگونه جرمی شد ولی با کشف تصویر قبض واریزی جعلی در گوشی همراهش به‌ناچار لب به اعتراف گشود و گفت: با همکاری همسرم طعمه‌های خود را در سایت‌های فروش شناسایی می‌کردیم و پس از معامله صوری، قبض واریزی جعلی به گوشی همراه مال‌باختگان ارسال و با این شگرد کلاهبرداری می‌کردیم. کارآگاهان بعد ار شنیدن حرف‌های این زن،  شوهر او را هم دستگیر کردند و مرد جوان نیز اتهامش را پذیرفت. این در حالی است که تاکنون 12 مال‌باخته در این پرونده شناسایی شده و کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری‌شده را 800 میلیون ریال برآورد کرده‌اند.