۰ نفر

راز 11ساله قتل زن میان‌سال

۳۰ مرداد ۱۳۹۸، ۶:۴۸
کد خبر: 375019
راز 11ساله قتل زن میان‌سال

بی‌نتیجه‌ماندن تحقیقات درباره مرگ زنی میان‌سال که 11 سال قبل در خانه‌اش به قتل رسید، سبب شد اولیای‌دم او با مراجعه به دادگاه درخواست کنند دیه این زن از بیت‌المال پرداخت شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، این پرونده از روز 2 شهریور سال 87 به جریان افتاد. در آن روز پسری جوان بعد از بازگشت به خانه با جسد مادرش مواجه شد و درحالی‌که فریاد می‌کشید، همسایه‌ها را خبر کرد. اهالی ساختمان در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 موضوع را اطلاع دادند و به‌این‌ترتیب کارآگاهان جنایی وارد عمل شدند. آنها بعد از مشاهده جنازه زن 52 ساله به نام میمنت فهمیدند این زن خفه شده است. نحوه قتل و همچنین سالم‌بودن قفل‌های در نشان می‌داد عامل این جنایت فردی آشنا بوده که توانسته به‌راحتی وارد خانه مقتول شود و او را به قتل برساند. کارآگاهان در ادامه تحقیقات خود دو نکته دیگر را نیز به پرونده اضافه کردند؛ نخست آنکه زن میان‌سال مورد آزار قرار گرفته بود و دوم اینکه قاتل سه تخته فرش ابریشمی را از آنجا دزدیده بود.

پسر مقتول در جریان تحقیقات به کارآگاهان گفت: برادر بزرگ من در دوبی زندگی می‌کند و برادر کوچکم سرباز است. من و مادرم از یک سال قبل که پدرم فوت شد، در این خانه با هم زندگی می‌کردیم و من سر کار می‌رفتم، اما امروز هرچه از محل کارم با خانه تماس گرفتم کسی جواب نداد. درحالی‌که نگران شده بودم، خودم را به خانه رساندم و وقتی در را باز کردم، با جنازه مادرم مواجه شدم. کارآگاهان درحالی‌که هیچ سرنخی از این جنایت وجود نداشت، جنازه را به پزشکی‌قانونی منتقل کردند و سپس به پرس‌وجو از همسایه‌ها پرداختند. یکی از آنها گفت: من از بیرون صدای ماشین شنیدم و خیال کردم پدرم آمده است، به‌ همین دلیل پشت پنجره رفتم، اما مردی غریبه را دیدم که از یک پژو 405 مشکی پیاده شد. او کت‌وشلوار پوشیده بود و چیز دیگری از وی نمی‌دانم. آن مرد وارد ساختمان ما شد و حدود یک ساعت بعد فهمیدم زن همسایه به قتل رسیده است.افسران جنایی تلاش زیادی کردند تا بلکه ردی از راننده پژوی مشکی پیدا کنند، اما این تلاش‌ها بی‌فایده بود و راز قتل میمنت سربه‌مهر ماند تا اینکه بعد از گذشت 11 سال از این جنایت، اولیای‌دم مقتول که فرزندان او هستند درخواست کردند به آنها از بیت‌المال دیه پرداخت شود.یکی از فرزندان مقتول در جلسه رسیدگی به این درخواست که در شعبه 10 دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد، گفت: 11 سال از این قتل گذشته و ما از پیداشدن قاتل ناامید هستیم، به همین دلیل درخواست کرده‌ایم دیه مادرمان از بیت‌المال پرداخت شود. بنا بر این گزارش، هیئت قضات بعد از شنیدن این اظهارات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.