۰ نفر

قاتلی پس از 27سال گرفتار شد

۱۷ مرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۰۱
کد خبر: 372223
قاتلی پس از 27سال گرفتار شد

فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود گفت: قاتل نزاع خونین ۲۷ سال قبل در سبزوار، در یک دامداری در اطراف شاهرود به دام پلیس افتاد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ علی کریمی روز پنجشنبه به خبرنگاران اظهارداشت: ۲۷ سال قبل در جریان یک نزاع و درگیری در سبزوار، مردی میانسال با ضربات چاقو از پای درآمد و قاتل نیز پس از جنایت، متواری شد که تلاش پلیس برای دستگیری وی ادامه داشت.

وی بیان کرد: در جریان این تحقیقات و بررسی ها، گزارشی مبنی بر حضور مشکوک مردی در یک دامداری در اطراف شاهرود به پلیس مخابره شد و از سوی دیگر ماموران پلیس آگاهی سبزوار نیز که پیگیر پرونده قتل بودند، اطلاعاتی مبنی بر حضور قاتل در شهرستان شاهرود دریافت کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود با بیان اینکه ماموران پلیس آگاهی این شهرستان با همکاری ماموران کلانتری پیگیری ویژه موضوع را در دستور کار قرار دادند، ادامه داد: پس از ۲۴ ساعت تعقیب و مراقبت های نامحسوس، محل اختفای متهم در یک دامداری در روستاهای حاشیه ای این شهر شناسایی شد.

وی با اشاره به هماهنگی لازم با مرجع قضائی، تصریح کرد: عملیات دستگیری متهم آغاز و قاتل فراری توسط پلیس بازداشت شد و تحت بازجویی قرار گرفت.

کریمی با اشاره به اینکه متهم در ابتدا منکر هر گونه جرم و جنایتی بود، خاطرنشان کرد: متهم، گواهی فوت جعلی که به نام قاتل صادر شده بود را نیز ارائه داد.

وی ابرازداشت: این حربه هم به کار متهم نیامد و با بررسی های فنی مشخص شد متهم ۴۷ ساله، همان قاتل فراری است که با هویتی جعلی در دامداری مشغول به کار بوده است.

کریمی با اشاره به اعتراف صریح متهم، افزود: قاتل فراری در سال ۱۳۷۱ به دلیل اختلاف با مقتول بر سر یک تصادف، در یک نزاع با چند ضربه چاقو مرتکب قتل شد و سال های درازی است که با هویت های جعلی در استان های مختلف کشور زندگی می کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود یادآور شد: متهم پس از تکمیل پرونده و هماهنگی با مرجع قضائی برای سیر مراحل قانونی به ماموران پلیس آگاهی شهرستان سبزوار تحویل داده شد.