۰ نفر

غرق شدگی شش نفر در رودخانه سفیدرود

۱۱ مرداد ۱۳۹۸، ۱۹:۰۸
کد خبر: 370825
غرق شدگی شش نفر در رودخانه سفیدرود

فرماندار آستانه اشرفیه با تأکید بر لزوم پرهیز مسافران و مردم از شنا در رودخانه‌ها و توجه به هشدارهای ایمنی گفت که از ابتدای سال جاری تاکنون، شش نفر در رودخانه سفیدرود و در مناطق چهارده و کیسم این شهرستان غرق شده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، رحیم حیدری گفت: بی احتیاطی ، نا آشنایی به فنون شنا در رودخانه  ، عدم توجه به هشدارهای ایمنی ، شنا در نقاط ممنوعه و مناطقی که با جریان تند آب روبرو بوده را از عوامل اصلی جان باختن این افراد ذکر کرد.

وی به نصب تابلوها و هشدارهای ایمنی در  حاشیه رودخانه سفیدرود در این شهرستان اشاره کرد و همکاری عمومی را در پیشگیری از وقوع چنین حوادث تلخی ضروری دانست و اظهار داشت: ۳۷ کیلومتر نوارساحلی در بخش بندرکیاشهر وجود دارد که با آغاز فصل گرما و بر اساس مصوبات هیات دولت و دستورالعمل های ساماندهی سواحل کشور امسال سه طرح سالمسازی دریا در مناطق پل چوبی بندرکیاشهر ، انبارسر و عسگر آباد این شهرستان راه اندازی شده است.

به گفته حیدری، در هر یک از این طرح ها حدود ۵۰ نفر از نیروهای امداد و نجات ، خدمات ، انتظامی و ...فعالیت دارند ضمن آنکه امسال بیش از ۲۰ نقطه خطر آفرین نیز در سواحل بندرکیاشهر شناسایی و نسبت به استقرار عوامل امداد و نجات در آنها اقدام شده است.

به گفته فرماندار آستانه اشرفیه خوشبختانه تاکنون هیچگونه غرقی در طرح های سالمسازی سواحل بخش بندرکیاشهر این شهرستان اتفاق نیفتاده است.

شهرستان آستانه اشرفیه با دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر در ۳۵ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان قرار دارد.