۰ نفر

۶هکتار از مراتع و کشتزارهای قصرشیرین آتش گرفت

۱۵ تیر ۱۳۹۸، ۰:۱۹
کد خبر: 364661
۶هکتار از مراتع و کشتزارهای قصرشیرین آتش گرفت

فرماندار قصرشیرین گفت: ۶هکتار از مراتع و کشتزارهای این شهرستان در حوالی ارتفاعات جاده ریخک و روستاهای «سید داوود و سید حاتم» آتش گرفت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مرادعلی تاتار افزود: این آتش سوزی در سطح چهار هکتار از مراتع منابع طبیعی ارتفاعات جاده ریخک و ۲ هکتار از کشتزارهای روستاهای سید داوود و سید حاتم رخ داد.

وی اظهار داشت: با تلاش دستگاه‌ها و حضور به موقع تیم مدیریت بحران و نیروهای ارتش ۱۲۳ و تلاش و کمک‌های مردمی و خودروهای اطفای حریق، آتش سوزی مهار و از سرایت آن به دیگر مراتع و کشتزارها جلوگیری شد.

فرماندار قصرشیرین گفت: از ابتدای امسال تاکنون در مجموع ۵۱ فقره آتش سوزی در این شهرستان رخ داده که در نتیجه این آتش سوزی‌ها ۲۳ هکتار از مزارع این شهرستان که همگی از پسماندهای کشاورزی (جار) بود و ۶ هکتار مرتع طعمه حریق شد.
تاتار گفت: پارسال در مجموع ۲۰ فقره آتش سوزی در مراتع این شهرستان رخ داد که در اثر آنها پنج هکتار از زمین‌ها و مراتع این منطقه مرزی دچار خسارت شد.

شهرستان مرزی قصرشیرین دارای ۱۶۱ هزار و ۳۰۰ هکتار اراضی منابع ملی و طبیعی است که از این میزان ۱۵۴ هزار و ۸۰۰ هکتار آن مرتع و ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار نیز جنگل کاری است.
قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه واقع شده و دارای ۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغ است.