۰ نفر

علی دایی در کنار مادر و برادران خوش استایلش / واقعیت های جالب درباره خانواده دایی

۱۹ مهر ۱۴۰۱، ۱۴:۵۰
کد خبر: 673361
علی دایی در کنار مادر و برادران خوش استایلش / واقعیت های جالب درباره خانواده دایی

واقعیت هایی جالب درباره خانواده علی دایی به همراه عکس هایی خانوادگی از این اسطوره فوتبال ایران.

اقتصاد آنلاین - سولماز محمدی؛  علی دایی متولد ۱۴ بهمن ۱۳۴۸ در اردبیل ، بازیکن و مربی فوتبال است. فارغ التحصیل لیسانس متالوژی از دانشگاه صنعتی شریف و فوق لیسانس تربیت بدنی و دکترای رشته جامعه‌ شناسی ورزشی از دانشگاه آزاد است. او با ۱۹۲ سانتی متر قد و زمان بازیکنی با ۸۸ کیلوگرم وزن «مهاجم» بود.

خانواده دو اسمه علی دایی!

برادران دایی همه دو اسم دارند. علی که ستاره درخشان این خانواده است را «شهریار» صدا می زنند. علی دایی به عنوان فرزند سوم خانواده در اردبیل به دنیا آمد. نام دیگر عبدالله برادر بزرگ «حافظ»، محمد که از علی بزرگتر است «کیکاووس»، حسن « شهزاد »و نام دیگر حسین «بهزاد » است.

علی دایی در کنار مادر و برادران خوش استایلش / واقعیت هایی جالب درباره خانواده دایی

فوت خواهر علی دایی

تنها خواهر علی دایی در ۱۵ امین روز زندگی اش به دلیل بیماری فوت درگذشت، پدرش راننده کامیون و مادرش خانه دار است.

تاریخ تولد خانواده دایی؛ روز اول فروردین!

پدر خانواده دایی، برای اینکه فرزندانش زودتر به مدرسه بروند شناسنامه آنها را اغلب چندماهی بزرگتر گرفته و از این رو تاریخ شناسنامه ای هر ۵ برادر دایی روز اول فروردین است.

علی دایی در کنار مادر و برادران خوش استایلش / واقعیت هایی جالب درباره خانواده دایی

تبعیض میان علی دایی و برادرانش

البته آنچه خود علی دایی در رابطه با اهمیت درس و تحصیل در خانواده اش می گوید این است که با وجود ارزشی که پدرخانواده برای تحصیل قائل بود اما بیشترین سختگیری ها نسبت به علی وجود داشته است؛ به طوری که اگر برای دیگر فرزندان گرفتن نمره های بالاتر از ۱۵ مجاز بود برای علی یا همان شهریار فقط نمره بیست از سوی پدر قابل قبول به حساب می آمد. شاید به همین خاطر بود که علی دایی در درس هم مانند فوتبال موفق بود.

علی دایی در کنار مادر و برادران خوش استایلش / واقعیت هایی جالب درباره خانواده دایی

علی دایی و دانشگاه شریف

علی دایی دوبار در دانشگاه صنعتی شریف یکی از معتبرترین دانشگاه های مهندسی ایران قبول شد، بار اول در تحقیقات رد شد اما باردوم در کنکور همان دانشگاه قبول شده و درواقع سرنوشت بخشی از تاریخ فوتبال ایران رقم خورد.

علی دایی گفته است برای قبولی در کنکور هیچ کلاس یا کار ویژه ای انجام نداده است و موفقیت جالبش در دوکنکور سراسری و دوبار قبولی در دانشگاه شریف تنها حاصل هوش و دانشی است که او پشت نیمکت های دبیرستان به دست آورده است.

رکورد گل ملی جهان

علی دایی از سال ۱۳۷۲ که ۲۴ ساله بود تا سال ۱۳۸۵ که ۳۷ ساله داشت در ۱۴۹ بازی برای تیم ملی به میدان رفت و توانست با ۱۰۹ گل بعنوان آقای گل جهان معرفی شود.  ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ کریستیانو رونالدو با ۱۸۰ بازی ملی توانست رکورد علی دایی را بشکند.

علی دایی چندبار ازدواج کرد؟

علی دایی سال ۱۳۸۳ در ۳۵ سالگی با خانم «مونا فرخ آذری» طراح جواهرات ازدواج کرد که آن زمان مراسم مجلل عروسی این زوج بیش از ۱۰۰ میلیون خرج برداشت. ثمره این زندگی هم یک دختر بنام «نورا» متولد ۱۳۹۰ می باشد علی دایی سال ۱۴۰۱ در گفتگو با عادل فردوسی پور صراحتا اعلام کرد که تاکنون یکبار ازدواج کرده و از این ازدواج هم صاحب دو فرزند می باشد. چند روز بعد دختر اولش «دنیز» با انتشار دلنوشته و عکس کودکی خود کنار مادرش «مهسا» بصورت غیر مستقیم به صحبت های پدرش واکنش نشان داد.