۰ نفر

ماهیگیری افراطی‌ها از آب گل‌آلود کرونا

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۵:۱۵
کد خبر: 435248
ماهیگیری افراطی‌ها از آب گل‌آلود کرونا

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، دوشنبه شب به جهانیان هشدار داد مراقب فریب تندروها و سازمان‌های تروریستی باشند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، سازمان‌هایی که با سوءاستفاده از شرایط تلخ جهان، بیکاری ناشی از قرنطینه‌ها و بی‌پولی مردم، می‌کوشند جوانان را هر چه بیشتر جذب خویش سازند و اینگونه به آنها القا کنند که در این شرایط ناگوار کرونایی می‌توانند با عضویت در این گروه‌ها درآمدی داشته باشند.

همان‌طور که «کارا آنا»، در تحلیلی در آسوشیتدپرس نوشته است، گروه بشدت تضعیف شده داعش و سازمان تحلیل رفته القاعده معتقدند اگرچه «کووید19» عرصه را بر آنها هم تنگ کرده اما شرایط را برای جذب هر چه بیشتر نیروهای معارضی و جوان به جمع آنها مساعدتر ساخته است. القاعده اخیراً مدعی شده بود، قرنطینه فراگیر در سطح جهان که به قصد رهایی از کرونا اعمال شده است، ‌سبب شده بسیاری از افراد ناراضی و معترض با مطالعه پیرامون قواعدکاری و باورهای ذهنی این سازمان به سوی آن کشیده و برای انجام آنچه آنها در ذهن و در دستور کار خود دارند مهیا شوند. سازمان بین‌المللی «گروه بحران» نیز هشدار داده است، کرونا سبب شده گروه‌های تروریستی شکست خورده و رسواشده روزنه‌های امید تازه‌ای پیدا کنند و یک بار دیگر با تبلیغ ایده‌های ظاهراً ظلم‌ستیزانه خویش مردم را به رویارویی با نظام‌های غربی و شرقی تشویق کنند و به آنها این نکته را تحمیل کنند که اگر به نبرد مسلحانه برنخیزند توسط نظام زورگوی فعلی دنیا تار و مار خواهند شد. در اواخر ماه مارس (اوایل فروردین) گروه‌های نظامی تندرو علیه ارتش کشور آفریقایی چاد به اقدام مسلحانه پرداختند و قریب به 100 سرباز را که در نزدیکی مرز نیجریه مستقر بودند، کشتند. در مصر هم تهاجم‌هایی نظامی به پایگاه‌های امریکایی در شمال این کشور گزارش شده که به اعتقاد تحلیلگران غربی کار گروه داعش و وابستگان آنها بوده است. کلیونا رالی مدیر اجرایی سازمان موسوم به «جهت‌یابی برخوردهای نظامی» می‌گوید: «در آفریقا هم که پیشتر اوضاع آرام‌تر بود، شرایط نگران‌کننده شده است. ردگیری‌ها نشان می‌دهد گروه‌های تندرو در حال تدوین نقشه‌های تازه‌ای برای هجوم به نیروهای غربی مستقر در قاره سیاه هستند و اولین وسیله‌ای که کمک کرده آنها به تجدید سازمان بپردازند، تبعات اشاعه کرونا در دنیا است. داعش این گونه تبلیغ می‌کند که جهان به تسخیر مرگ و ابلیس‌ها درآمده است و باید هر چه زودتر بپاخاست و هر نظام غربی را به رگبار بست وگرنه مرگ سرنوشت محتوم هر انسان غیرمرتبط با رژیم‌های غربی است.»

بریتانیایی‌ها که بیش از سایرین نگران امواج تازه‌ای از حملات تروریستی هستند به اعضای خانواده تمامی سربازان انگلیسی مستقر در کشور آفریقایی کنیا دستور داده‌اند هر چه سریع‌تر این کشور را ترک گویند و با اینکه فرانسه از تخلیه نیروهای پنج هزار نفری‌اش در آفریقای غربی خودداری کرده است اما مبتلا شدن حداقل چهار سرباز آنها به کرونا، اوضاع را برای تغییر تصمیم‌های قبلی آنان مهیا کرده و بدیهی است سران داعش این موضوع را شنیده و لوله تفنگ‌های خود را به سمت آنجا گرفته باشند. عجیب است که عفریت مرگ‌آفرین کرونا برای سازمان‌های تروریستی تبدیل به یک عامل حیات‌بخش شده است.