۰ نفر

بحران کرونا و جهان کار

۲۰ فروردین ۱۳۹۹، ۲۰:۵۳
کد خبر: 429870
بحران کرونا و جهان کار

با گسترش کرونا، تعطیلی های کامل یا جزئی مشاغل در حال حاضر تقریبا 2.7 میلیارد کارگر را تحت تاثیر قرار می دهد که این تعداد 81 درصد از نیروی کار جهان را شامل می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، برآوردهای جدید جهانی سازمان بین المللی کار نشان می‌دهد که ساعات کاری در سه ماهه دوم سال 2020 تا 6.7 درصد کاهش می‌یابد، که معادل 195 میلیون کارگر تمام‌وقت است.

ســازمان بین المللی کار تخمین میزند که1.25 میلیارد کارگر (38 درصد از نیروی کار جهان) در بخشهایی شاغل شده اند که در حال حاضر با کاهش شدید در تولید و ریسک بالای تعدیل نیروی کار روبرو هستند. بخش های اصلی شامل کسب و کار خرده فروشی، خدمات اسکان و غذا و تولید هستند.

سازمان بین المللی کار در اولین گزارش رصد خود از بحران اقتصادی و کارگری ایجاد شده توسط همه گیر‌ی COVID-19 اعلام کرد بیکاری جهانی 25 میلیون نفر افزایش خواهد یافت.

ویرایش دوم این گزارش در تاریخ 7 آوریل 2020 منتشر شد که در آن اطلاعات و تحلیل دقیق‌تری از اثر کرونا بر فعالیت اقتصادی در بخش­های مختلف ارائه داده است که می‌تواند برای سیاستگذاران، پژوهشگران و فعالین مدنی بسیار مفید باشد.

این گزارش از طرف موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی و با همکاری مرکز نمایندگی جمهوری‌اسلامی ایران در  ILO ترجمه و تدوین شده است.

متن کامل گزارش "بحران کرونا و جهان کار" را از اینجا دریافت کنید.