اطلاعات ارائه شده در خصوص میزان بودجه اختصاصی به بخش سرمایه‌گذاری پایدار یا سرمایه‌گذاری سبز در جهان حاکی از آن است که نزدیک به 31 تریلیون دلار در سال 2018 به این بخش تعلق گرفته است.

اقتصادآنلاین - مهسا نجاتی؛ پس از شکل‌گیری انجمن توسعه پایدار یا سرمایه‌گذاری سبز در سال 2012، به طور مداوم در حال افزایش بودجه اختصاصی این بخش در سراسر جهان هستیم.

طبق آمار اخیر، حداقل 30.7 تریلیون دلار از کل بودجه سراسر جهان، به بخش اهداف پایدار یا سرمایه‌گذاری سبز اختصاص داده شده است.

بر اساس گزارش ارائه شده توسط اتحادیه سرمایه‌گذاری پایدار جهانی، در بازه زمانی 2016 تا 2018، میزان بودجه اختصاصی به بخش سرمایه‌گذاری سبز، 34 درصد افزایش یافته است.

همانطور که در نمودار ارائه شده مشاهده می‌شود، اروپا، با اختصاص 14 تریلیون دلار بودجه در سال 2018 بیشترین میزان را در میان سایر نقاط  جهان برای این بخش در نظر گرفته است. به دنبال آن، ایالات متحده، با کنار گذاشتن 12 تریلیون دلار برای سرمایه‌گذاری سبز در همان سال، در جایگاه دوم قرار دارد.

در نمودار ارائه شده، سهم اختصاص داده شده برای اهداف توسعه پایدار یا سرمایه‌گذاری سبز در نقاط مختلف جهان در سال 2018 را مشاهده می‌کنید؛

02