۰ نفر

اظهارات جدید پادشاه عربستان درباره ایران

۲۵ مهر ۱۴۰۱، ۱۰:۳۳
کد خبر: 674500
اظهارات جدید پادشاه عربستان درباره ایران

پادشاه عربستان در اظهاراتی خواستار همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در اظهارات خود در جلسه شورای وزیران این کشور گفت: از ایران می خواهیم که به تعهدات هسته ای خود پایبند باشد و با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری کامل داشته باشد.

وی تاکید کرد که از طریق رقابت های تسلیحاتی و دستیابی به سلاح کشتار جمعی صلح بین المللی محقق نخواهد شد.

بر اساس این گزارش، محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی نیز در این نشست حضور داشت.

پیش از این محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت که ایران عضو رسمی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است و به معاهدات متعهد است و تمام فعالیت‌های هسته‌ای با نظارت آژانس صورت می‌گیرد، بنابراین آژانس را رسما از قصد و نیت، طراحی، زمان اجرا و بهره برداری مطلع می‌کنیم.

 وی تصریح کرد: گزارش‌هایی که آژانس در این دو سه روز منتشر کرده برگرفته از اقدامات رسمی و آشکار سازمان انرژی اتمی است. این اقدامات در راستای اجرای قانون اقدام راهبردی و کاهش تعهدات برجام صورت گرفته است.

حسین امیرعبداللهیان نیز اخیرا ضمن قدردانی از تلاش‌های سازنده جوزف بورل برای کمک به بازگشت همه طرف ها به تعهدات خود در توافق، گفت: علیرغم برخی اظهارات متعارض رسانه ای طرف آمریکایی، اکنون گام‌های رسیدن به توافق در مسیر درستی قرار دارد و در همین راستا، ما از همکاری آژانس بین المللی انرژی اتمی در مسیر فنی استقبال کردیم.