۰ نفر

سربازان کمکی آمریکا برای اوکراین به آلمان رسیدند

۱۷ بهمن ۱۴۰۰، ۶:۳۱
کد خبر: 607463
سربازان کمکی آمریکا برای اوکراین به آلمان رسیدند

اولین واحد از نیروهای کمکی آمریکا با هدف تقویت نظامی اعضای ناتو در اروپای شرقی روز جمعه ۱۵ بهمن وارد آلمان شد.

به گزارش رویترز، سرفرماندهی نیروهای مسلح آمریکا در اروپا اعلام کرد که واحد ۱۸ هوابرد روز جمعه وارد پایگاه نظامی ویسبادن در نزدیکی شهر فرانکفورت شد و در این پایگاه یک مقر فرماندهی برای حمایت از‌هزار و ۷۰۰ نیروی هوابرد که قرار است به لهستان اعزام شوند، ایجاد خواهد کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، در این بیانیه گفته می‌شود که این واحد اولین بخش از ۲‌هزار نیروی کمکی است که بر اساس تصمیم وزارت دفاع و با تایید رئیس جمهور آمریکا برای حمایت از اعضای ناتو به اروپا اعزام می‌‌‌شوند.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه اعزام ۳‌هزار نیروی کمکی به لهستان و رومانی برای مقابله با پیامدهای حمله احتمالی روسیه به اوکراین را تایید کرد. بر اساس اطلاعاتی که وزارت دفاع آمریکا منتشر کرده یک واحد مجهز به خودروهای رزمی و متشکل از حدود‌هزار پرسنل که اکنون در پایگاهی در حومه شهر ویلسک آلمان مستقر است به زودی به رومانی اعزام می‌شود.

حدود‌هزار و ۷۰۰ نفر از پرسنل لشکر ۸۲ هوابرد از پایگاه نظامی فورت برگ در ایالت کارولینای شمالی نیز به لهستان اعزام می‌‌‌شوند. علاوه بر این، حدود ۳۰۰ پرسنل دیگر از این پایگاه به آلمان منتقل خواهند شد.