۰ نفر

پیش‌بینی تحلیلگران آمریکایی؛

انتخابات ۲۰۲۰آمریکا؛ معجزه در راه است؟

۲۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۷:۴۷
کد خبر: 473979
انتخابات ۲۰۲۰آمریکا؛ معجزه در راه است؟

تحلیلگران آمریکایی نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را یک همه پرسی درباره عملکرد چهارساله دونالد ترامپ به ویژه عملکرد او در قبال بحران های جاری که خود او در شکل گرفتن تا تشدید آن نقش داشته، می دانند و معتقدند با این شرایط اگر ترامپ برای یک دوره دیگر ابقا شود، باید آن را یک معجزه دانست.

به گزارش سی ان ان، درحالیکه تنها سه هفته تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا زمان باقی است و ترامپ دهمین روز از ابتلا به کووید-۱۹ را می گذراند، نخستین کارزار انتخاباتی خود پس از ابتلا به این ویروس  را در «سنفورد» ایالت فلوریدا از سرگرفت، اقدامی که به گفته کارشناسان بر وخامت  بحران همه گیری این ویروس می افزاید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «رید ویلسون» تحلیلگر مسائل سیاسی و از تارنمای خبری «هیل»  (TheHill) در این باره به سی ان ان گفت: ما هم اکنون اعتراض های سراسری در آمریکا را شاهدیم که علیه نژاد پرستی همچنان ادامه دارد، این مساله بر شدت یافتن بحران  همه گیری ویروس کرونا در آمریکا افزوده است.

وی با اشاره به پیشتازی جو بایدن در نظرسنجی ها نسبت به ترامپ به این شبکه خبری گفت: آمریکایی ها در مورد مقابله با همه گیری ویروس کرونا در آمریکا اکنون به بایدن بیشتر اعتماد نشان می دهند تا به ترامپ.

ویلسون در ادامه به سی ا ن ان گفت: در واقع انتخابات پیش رو  «همه پرسی» درباره عملکرد دونالد ترامپ در مواجه با این بحران خواهد بود، باوجودی که تنها سه هفته تا برگزاری این انتخابات زمان باقی مانده است، باید معجزه ای روی دهد که ترامپ برنده آن شود چراکه همه چیز بر خلاف وی است.

پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا که قرار است در ۳ نوامبر ۲۰۲۰ - ۱۳ آبان ۱۳۹۹ -  برگزار شود به یکی از بی سابقه ترین انتخابات در تاریخ آمریکا بدل شده است.

بحران همه گیری ویروس کرونا که اکنون از  هشت میلیون نفر  مبتلا عبور کرد شمار جان باختگان آن نیز  ۲۲۰ هزار نفر نیز گذشت، کارشناسان و ناظران داخلی آمریکا آنرا متوجه سوء مدیریت دونالد ترامپ دانسته اند، فردی که بعنوان رئیس جمهوری آمریکا همه گیری این ویروس در این کشور را بی اهمیت می خواند خود در یازدهم مهرماه  درپیام توئیتی از ابتلای خودو همسرش به کووید-۱۹ خبر داد.

ترامپ  با زیر پا نهادن تمامی  شیوه نامه های بهداشتی در آمریکا بعنوان یک فرد ناقل به ویروس کرونا، کارزار انتخاباتی خود را از روز دوشنبه با رفتن به فلورید ازسرگرفت، این درحالی است که پزشکان کاخ سفید ادعا می کنند ترامپ دیگر ناقل کووید-۱۹ نیست.

انتقادهای فراوان از دونالد ترامپ در حوزه های سیاست داخلی و خارجی، سوء مدیریت او در مهار شیوع کرونا، عملکرد ضعیف او در مهار آتش سوزی های گسترده جنگل های آمریکا، خروج از از پیمان های بین المللی، رفتار نامتعارف او با دولت های مختلف جهان و ... باعث شده تا تحلیل گران و اکثریت قابل توجه افکار عمومی آمریکا و جهان بر این اعتقاد باشند که اگر در این دوره از انتخابات آمریکا ترامپ یکبار دیگر کرسی ریاست کاخ سفید را فتح کند، رویدادی فراتر از نتیجه منطقی انتخابات و در واقع یک مجعزه خواهد بود.