امروز معامله‌گرها ۵۱۰میلیارد تومان سهام خودرو خرید و فروش کردند، بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه خودرو و ساخت قطعات تعلق داشت و ۳۲درصد از کل سهام گدنا معامله شد.

اقتصاد آنلاین – سارینا امامی؛ در بورس امروز در مجموع حدود ۶هزار و ۴۳۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد «خودرو»، «خساپا»، «حکشتی»، «خگستر» و «فولاد» به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.

در چهارمین روز معاملاتی هفته معادل ۵۱۰میلیارد تومان سهام ایران خودرو دست به دست شد، سایپا پس از معاملاتی به ارزش ۳۶۰میلیارد تومان دوم شد و سهام کشتیرانی جمهوری اسلامی نیز به جایگاه سوم معاملات رسید.

بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه «خودرو و ساخت قطعات» تعلق داشت به طوری که هزار و ۴۰۰میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه «فلزات اساسی» با معاملات  ۶۵۵میلیارد تومانی دوم شد و «فرآورده‌های نفتی» در جایگاه سوم قرار گرفت.

امروز ۳۲درصد از کل سهام تهیه و توزیع غذای دنا آفرین (گدنا) معامله شد، ۱۰ نماد برتر سهم ۷.۶درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در ۱۴ سهم به بیش از ۱۰۰میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۱۹ نماد نخست اختصاص داشت.

ارزش معاملات سهام 99.08.20رتبه‌بندی سهام در معاملات بورس و فرابورس 99.08.20