امروز معامله‌گرها ۲۹۰ میلیارد تومان سهام بانک آینده خرید و فروش کردند، بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه محصولات شیمیایی تعلق داشت و ۹.۱ درصد از کل سهام سرمایه گذاری ساختمانی اعتماد گستر معامله شد.

اقتصادآنلاین – امیر مهدی زاده؛ روز جاری در مجموع حدود سه هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد «وآیند»، «تاپیکو»، «فولاد»، «آریا» و «وگردش» به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.

در سومین روز هفته معادل ۲۹۰ میلیارد تومان سهام بانک آینده دست به دست شد، سرمایه‌گذاری نفت و گاز پتروشیمی تأمین پس از معاملاتی به ارزش ۱۸۰ میلیارد تومان دوم شد و سهام فولاد مبارکه اصفهان نیز به جایگاه سوم معاملات رسید.

سهام فولاد کاوه جنوب کیش (کاوه) پس از بازگشایی ۲۰ درصد افت قیمت را تجربه کرد و با بهبود تقاضا با کاهش ۱۸ درصدی قیمت و معاملاتی به ارزش ۵۰ میلیارد تومان، به کار خود در معاملات امروز پایان داد.

بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه «محصولات شیمیایی» تعلق داشت به طوری که ۸۲۰ میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» با معاملات ۶۴۰ میلیارد تومانی دوم شد و «فلزات اساسی» در جایگاه سوم قرار گرفت.

امروز ۹.۱ درصد از کل سهام سرمایه گذاری ساختمانی اعتماد گستر (ثعتما) معامله شد، ۱۰ نماد برتر سهم ۴۰ درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در سه سهم به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۱۷ نماد نخست اختصاص داشت.

رتبه_بندی-سهام-در-معاملات-بورس-و-فرابورس-99.07.07

ارزش معاملات سهام 99.07.07طراحی اینفوگرافیک: شبنم نعیمی