۰ نفر

محدودیت تقاضای سوخت با کاهش قیمت نفت

۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۴۹
کد خبر: 702684
محدودیت تقاضای سوخت با کاهش قیمت نفت

به‌دلیل انتظاراتی که فدرال رزرو ایالات متحده در اواخر روز نشان داد، قرار است نرخ‌های بهره افزایش بیشتری پیدا کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از رویترز؛ قیمت نفت برای سومین جلسه معاملاتی روز چهارشنبه کاهش یافت و نگرانی‌ها از کاهش رشد اقتصاد جهانی و تقاضا برای سوخت را برانگیخت.

بهای معاملات آتی نفت برنت برای تحویل در آوریل پس از ثبت کاهش 1.2 درصدی در روز سه شنبه، با 30 سنت کاهش به 82.75 دلار در هر بشکه تا ساعت 0721 GMT رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) در ماه آوریل با 38 سنت کاهش به 75.98 دلار در هر بشکه رسید. قرارداد مارس WTI در روز سه شنبه 18 سنت کاهش یافت.

فدرال رزرو ایالات متحده صورت‌جلسه آخرین جلسه خود را در روز چهارشنبه منتشر خواهد کرد، که به معامله گران نگاهی اجمالی به پیش‌بینی نرخ بهره توسط مقامات بالا می‌دهد. پس از اینکه داده‌های اخیر نشان داد که اشتغال و قیمت مصرف‌کننده در ایالات متحده بیشتر از حد انتظار است.نرخ‌های بهره بالاتر، دلار را بالا می‌برد و نفت دلاری را برای دارندگان ارزهای دیگر گران‌تر می‌کند.

با این حال، گزارش‌های اقتصادی دیگر از ایالات متحده، بزرگترین مصرف کننده نفت جهان، نشانه‌های نگران کننده‌ای را نشان می‌دهد. فروش خانه‌های موجود در ژانویه به کمترین میزان خود از اکتبر 2010 رسید، دوازدهمین افت ماهانه، که طولانی‌ترین دوره از سال 1999 است.

سرنا هوانگ، رئیس بخش تحلیل APAC Vortexa گفت: نگرانی‌های فزاینده رکود، قیمت نفت را محدود می‌کند، اما بازار با احتیاط به بهبود تقاضای چین به ویژه در زمینه بنزین و سوخت هواپیما خوش بین است.

نظرسنجی اولیه تحلیلگران رویترز در روز سه‌شنبه نیز افزایش ذخایر نفت خام آمریکا را نشان داد که نگرانی‌های تقاضا را تشدید کرد.

با این حال، انتظارات کاهش عرضه جهانی و افزایش تقاضا از سوی چین، از ضعف کلی قیمت‌ها جلوگیری کرد. تحلیلگران انتظار دارند واردات نفت چین در سال 2023 به بالاترین حد خود برسد تا با افزایش تقاضا برای سوخت حمل و نقل و با راه اندازی پالایشگاه‌های جدید مواجه شود.

این در حالی است که چین انتظار دارد بازار گردشگری این کشور در سال جاری شکوفا شود و با فصل شلوغ و قوی تابستانی آغاز شود، زیرا مسافران پس از پایان سیاست ضد کووید صفر خود که مردم را تقریباً سه سال در خانه نگه داشت، مسافران به مقصد تعطیلات رفتند.

در یادداشتی در روز چهارشنبه، دانیل هاینس، استراتژیست ارشد کالا در بانک ANZ به پتروچاینا و یونیپک دولتی اشاره کرد که 10 ابر نفتکش را برای واردات نفت از ایالات متحده در ماه آینده، معادل حدود 20 میلیون بشکه نفت خام، به عنوان نشانه هایی از افزایش تقاضای چین رزرو کرده اند. . چین بزرگترین واردکننده نفت جهان است.