۰ نفر

نفت ایران برای آسیایی ها گران می شود

۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۳۸
کد خبر: 702469
نفت ایران برای آسیایی ها گران می شود

ایران در ماه بعد قیمت نفت سبک خود را برای کشورهای آسیایی افزایش می دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین، رویترز به نقل از یک منبع ناشناس گزارش داد که ایران در ماه آینده قیمت نفت خام خود را به آسیا افزایش خواهد داد.

به گفته‌ی این منبع، ایران لایت در ماه مارس 2 دلار به ازای هر بشکه بالاتر از میانگین دبی/عمان به فروش می‌رسد که 0.20 دلار در هر بشکه افزایش نسبت به قیمت فوریه دارد.

قیمت نفت سنگین ایران به 0.35 دلار بالاتر از میانگین دبی/عمان در ماه مارس افزایش خواهد یافت؛ این تغییر 0.60 دلار در هر بشکه، از تخفیف به میانگین دبی/عمان 0.25 دلار در هر بشکه خواهد بود.

بیشترین افزایش قیمت نفت خام ایران مربوط به نفت خام پارس خواهد بود که قیمت آن با افزایش 0.85 دلاری در هر بشکه به 3 دلار در هر بشکه کمتر از میانگین دبی/عمان از 3.85 دلار در هر بشکه کمتر از میانگین خواهد رسید.

اوایل سال جاری، ایران همچنین قیمت نفت خامی را که به سوریه می‌فروشد افزایش داد.

در حالی که به نظر می‌رسد مذاکرات هسته‌ای با ایالات متحده به بن بست رسیده است، واشنگتن فشارهای تحریمی علیه تهران را با تمرکز مداوم بر نفت افزایش داده است.

در اوایل ماه جاری، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده، شش تولیدکننده پتروشیمی مستقر در ایران یا شرکت های تابعه آنها و سه شرکت در مالزی و سنگاپور را که در تسهیل فروش و ارسال نفت خام و پتروشیمی مشارکت داشتند، تحریم کرد.

رابرت مالی، فرستاده ویژه دولت آمریکا در امور ایران، گفت: «دولت بایدن از اقدام علیه تحریم‌طلبان تردید نخواهد کرد و ما مصمم هستیم که اجرای خود را با توجه به پیشرفت‌های هسته‌ای ایران افزایش دهیم.»