۰ نفر

زیان ۵۵۰ میلیون دلاری مالزی از استخراج غیرمجاز رمزارز

۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱:۴۵
کد خبر: 618833
زیان ۵۵۰ میلیون دلاری مالزی از استخراج غیرمجاز رمزارز

بزرگترین شرکت برق مالزی در حال اتخاذ تدابیری برای مقابله با سرقت غیرقانونی برق استخراج رمزارز است.

به گزارش نیوز، شرکت برق ملی مالزی برنامه‌های نظارتی خود را برای توقف سرقت برق استخراج رمزارزهای دیجیتال افزایش داده است؛ سرقت برق در مالزی مربوط به استخراج بیت‌کوین است که ظاهرا به سرعت افزایش می‌یابد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، سرقت برق در مالزی مشکلی جدی است. بر اساس گزارش منتشر شده در اواخر ژانویه امسال، دولت محلی در فکر ارائه راهکارهای ممکن برای محدود کردن گسترش سرقت برق است زیرا در چهار سال گذشته افزایش بیش از ۴۰۰ درصدی را ثبت کرده است.

گزارش شده که سرقت برق منجر به زیان ۵۵۰ میلیون دلاری شده است.

افزایش موارد سرقت برق یک روند نگران‌کننده است زیرا نه تنها بر صنعت انرژی از نظر ارزش بلکه بر ثبات سیستم تامین برق و ایمنی عمومی نیز تاثیر می‌گذارد.

در سال ۲۰۲۱، مقامات مالزی ۱۳ میلیون دلار تجهیزات استخراج رمزارز را توقیف کردند و به نظر می‌رسد که این کشور در حال آماده شدن برای اجرای اقدامات متقابل بیشتر است.

بزرگترین شرکت برق مالزی تناگا (TNB) ارائه تعرفه ویژه‌ای را برای اپراتورهای استخراج بیت‌کوین پیشنهاد کرده است. علاوه بر این گفته شده است که کمیسیون انرژی مالزی اپراتورهای استخراج بیت‌کوین را تحت فشار قرار دهد تا برای تامین برق به منابع قانونی درخواست دهند.

بهارین دین، مدیر عامل این شرکت گفت: مرتکبین غیرمسئول، این کار را به قیمت به خطر انداختن امنیت و قابلیت اطمینان از عرضه برق برای عموم مردم انجام می‌دهند.