۰ نفر

پروژه‌ی آبرسانی به شیراز با شتاب تکمیل ‌شود

۱۵ تیر ۱۳۹۸، ۸:۰۰
کد خبر: 364697
پروژه‌ی آبرسانی به شیراز با شتاب تکمیل ‌شود

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: علیرغم اینکه براساس وعده و وعید مسئولان مقرر شده بود که پروژه فاز دوم آب رسانی به شیراز تا شهریور ۹۷ تکمیل شود اما هنوز ۲۰ درصد این پروژه باقی مانده و این موضوع مردم را با مشکل کم آبی مواجه کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، بهرام پارسایی نماینده مردم شیرازبه  در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت آب شرب شهر شیراز، گفت: بیش از 80 درصد آب شرب شیراز از چاه‌ها و منابع آب زیرزمینی تهیه می‌شود این در حالی است که در سایر کلان شهرها وضعیت معکوس است یعنی کمتر از 20 درصد آب شرب کلان شهرها از طریق چاه‌ها تامین شده و 80 درصد باقی مانده  از سدها تامین می‌شود.

سهمیه بندی و جیره بندی آب در شیراز

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: خشکسالی سال‌های اخیر باعث سهمیه بندی و جیره بندی آب در بخشی از شهر شیراز شده است به گونه ای که در طول روز مردم تنها می‌توانند 8 ساعت آب در اختیار داشته باشند.

تنها 80 درصد پروژه فاز دو آب‌رسانی شیراز تکمیل شده است

وی با بیان اینکه مردم از مشکل آب شرب گلایه مند هستند، اظهار کرد: پروژه فاز دو آب‌رسانی شیراز از سد درودزن در سال‌های اخیر بیش از 80 درصد پیشرفت داشته است و انتظار می رود وزیر نیرو و مسئولان مربوطه -که در زمینه‌های مختلف زحمات بسیاری را متحمل شده‌اند- به صورت جدی و فوری به موضوع ورود کرده و تکمیل این پروژه را در دستور کار خود قرار دهند تا مردم بیش از این اذیت نشوند.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: یک سال پیش که برای تامین بودجه پروژه فاز دو آب‌رسانی شیراز از سد درودزن به سازمان برنامه و بودجه مراجعه کردم، مشخص شد با پیمانکار طرح صحبت‌های لازم صورت گرفته و مقرر شده است تا شهریور سال 97 این پروژه به اتمام برسد اما ناتمام ماندن 20 درصد از پروژه، باعث ایجاد مشکلات بسیار برای مردم شهر شده است.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس با بیان اینکه در حال حاضر دمای هوای شهرهای جنوبی به شدت افزایش پیدا کرده و بی آبی مردم را آزار می‌دهد، ادامه داد: اگرچه قول هایی مبنی بر اتمام این پروژه در سال گذشته داده شده اما تکمیل پروژه فاز دو آب‌رسانی به شیراز  اجرایی نشد.

وی تصریح کرد: اگرچه وزیر نیرو و رئیس آبفای کشور اقدامات مناسبی انجام دادند اما زمانی که پروژه آب‌رسانی به شیراز به دلایلی مختلفی مانند کمبود بودجه و... ناتمام مانده است فشار زیادی به مردم وارد می شود.

پارسایی بیان کرد: علیرغم اینکه وزارت نیرو مطرح کرد در سال جاری به دلیل بارندگی‌های بسیار مشکل کم آبی در کشور وجود ندارد اما مردم شهر شیراز به دلیل عدم اتمام پروژه فاز دو آب‌رسانی شیراز از سد درودزن توسط پیمانکار با مشکل تامین آب شرب روبه رو هستند.

کمتر از 20 درصد آب شرب شیراز از ذخایر سد  تامین می‌شود

 سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس با بیان اینکه کمتر از 20 درصد آب شرب شیراز از ذخایر سد تامین می‌شود، ادامه داد: در مراجعاتی که به سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو داشتم مشخص شد لوله برای تکمیل پروژه فاز دو آب رسانی شیراز تامین شده است و این پروژه باید تا تابستان 97 به بهره برداری برسد اما تاکنون این طرح تکمیل نشده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه لازم برای تکمیل پروژه فاز دو آب رسانی شیراز در اختیار پیمانکار قرار گرفته بنابراین پیمانکار باید با تمام توان خود این طرح را تکمیل کند./