۰ نفر

با دستور وِیژه رئیس جمهور؛

آب به زاینده رود باز می‌گردد/ زاینده رود در انتظار نوروز

۱۴ اسفند ۱۳۹۷، ۵:۴۸
کد خبر: 339739
آب به زاینده رود باز می‌گردد/ زاینده رود در انتظار نوروز

رئیس جمهور با توجه به بارش های اخیر به وزارت نیرو دستور بازگشایی آب بر روی زاینده رود در تعطیلات نوروز را صادر کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، به دستور ویژه رئیس جمهور در تعطیلات نوروز  98،  آب به زاینده رود باز می گردد.حسن روحانی پس از مشاهده گزارش وزارت نیرو  درباره  بارش های اخیر اعلام کرد: "این گزارش تصویر امیدوارکننده ای را پس از یک دهه خشکسالی نشان می دهد که موجب شکرگزاری است".

رئیس جمهور وزارت نیرو را موظف کرد، تا با رعایت ملاحظات تامین آب آشامیدنی و کشاورزی و در نظر گرفتن نیازهای محیط زیست، به گونه ای برنامه ریزی کند که در ایام نوروز، در اصفهان که نگاه همه ایرانیان به زاینده رود است، امکان رها سازی آب میسر گردد.

براساس گزارش دفتر مطالعات پایه منابع آب تا 12 اسفند سال آبی جاری 103.7 میلی متر بارندگی تجمعی  در اصفهان به ثبت رسیده است که در مقایسه با سال آبی گذشته 232.4 درصد اختلاف داشته است. این رقم در سال گذشته 31.2 میلی متر بوده است.

همچنین سرچشمه های زاینده رود، در استان چهارمحال و بختیاری نیز با رشد قابل توجه بارش نسبت به سال های گذشته روبرو بوده اند. میزان بارندگی تجمعی این استان تا 12 اسفند سال آبی جاری 604 میلی متر بوده است که یک اختلاف 203.5 درصدی در مقایسه با سال آبی گذشته داشته است. میزان بارندگی چهارمحال و بختیاری در مدت مشابه سال گذشته 199 میلی متر بوده است.