۰ نفر

نماینده دشت آزادگان در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین مطرح کرد؛

سیل بی‌تدبیری‌ها بر سر مردم سیل‌زده خوزستان/ کاش مسئولین به جنوب نیامده بودند

۲۴ بهمن ۱۳۹۷، ۱۰:۳۶
کد خبر: 335620
سیل بی‌تدبیری‌ها بر سر مردم سیل‌زده خوزستان/ کاش مسئولین به جنوب نیامده بودند

پس از بروز سیلاب و آبگرفتگی شدید در اغلب شهرهای استان خوزستان، نماینده مردم دشت آزادگان ضمن اعلام اعتراض نسبت به عدم رسیدگی فرستادگان دولت به مناطق سیل‌زده، خواهان تشکیل کمیته‌ای برای تحقیق در خصوص سهل‌انگاری صورت پذیرفته در رسیدگی به بحران سیل در این استان شد.

اقتصادآنلاین-مریم علیزاده؛ پس ازگذشت دو هفته از بروز سیل در مناطق جنوبی استان خوزستان، بسیاری از بی‌تدبیری ها و سوء مدیریت ها نمایانگر شده  که البته نبود امکانات کافی در این استان نیز مزید علت بوده و کار خدمت رسانی به مردم این مناطق را با مشکلات عدیده ای روبرو ساخته است.

ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان در این خصوص به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: متاسفانه سیل اخیر در جنوب کشور تبدیل به بحران شده و به ویژه مردم دشت آزادگان و هویزه در زمستان با نبود امکانات به سختی و مشقت فراوان افتادند. این درحالی است که عدم حضور میدانی مسئولان مزید بر علت و رسیدگی به امور را با تاخیر همراه ساخته است.

وی با تاکید بر این موضوع که سازمان آب و برق خوزستان که متولی کنترل سیلاب در این استان است نتوانسته به خوبی بحران پیش آمده را مدیریت کند، گفت: مردم از وضعیت به وجود آمده و سوء مدیریت در رسیدگی به امور ناراحت و معترض هستند. از سوی دیگر وزیر نیرو می بایست به منظور رسیدگی به امور و کنترل شرایط، کمیته آب را به این منطقه اعزام می کرد که چنین نشد.

وی همچنین افزود: وزارت نیرو در خصوص اعزام ابزارآلات برای کنترل سیل نیز کوتاهی کرد که این موضوع سبب تشدید شرایط بحرانی در منطقه شد.

ساعدی با بیان این موضوع که صرف حضور برخی مسئولین در این شرایط به بهبود اوضاع کمک نمی کند گفت: استاندار خوزستان پس از بروز سیل چندین بار در محل حادثه حاضر شد که البته کمبود شدید امکانات در این استان اجازه عملیات سریع به نیروها را نمی‌دهد. از سویی دیگر رئیس دفتر رئیس جمهور به همراه هیئت ای متشکل از ، جهاد کشاورزی، وزارت نیرو و محیط زیست به اتفاق نجار رئیس ستاد بحران کشور در توقف کوتاهی به بازدید از اوضاع شهر رفیع پرداختند و تنها پس از نیم ساعت به اهواز بازگشتند که این موضوع را بیشتر اهانت به مردم خوزستان می دانم چراکه من از این هیئت دعوت کرده بودم تا از 10 روستای سیل‌زده بازدید و مشکلات مردم را از نزدیک نظاره کنند.

این نماینده مجلس با ابراز ناراحتی از حضور اندک مسئولین در میان روستاهای سیل زده جنوب گفت: کاش مردم متوجه حضور مسئولین نمی شدند چراکه این بازدید کوتاه، تنها دردی بر درد مردم اضافه کرد.

 ساعدی همچنین از رئیس جمهور خواست تا از مردم خوزستان در برابر این حرکت نامطلوب مسئولینی که فرستاده وی بودند، عذرخواهی کند. وی از رئیس جمهور درخواست نمود تا کمیته تحقیق را به استان خوزستان اعزام کند تا مشخص شود خدمت رسانی به مردم این استان چگونه بوده است؟

نماینده دشت آزادگان با بیان این موضوع که هنوز فلسفه برخی سدها در این استان مشخص نیست گفت: با وجود سدهای ساخته شده در خوزستان، ما در تابستان به دنبال آب هستیم و در زمستان با اندک باران، سیل جاری می شود. چرا باید به بهانه عدم تحمل سدها در زمستان آب باران بر زندگی مردم به صورت سیل جاری شود و دار و ندار مردم نابود شود؟