۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

امکان انتقال آب دریای مازندران به سمنان وجود نخواهد داشت/ خطاهای سازمان محیط مسبب وضعیت کنونی زاینده رود ودریاچه ارومیه

۱۸ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۴۹
کد خبر: 327668
امکان انتقال آب دریای مازندران به سمنان وجود نخواهد داشت/ خطاهای سازمان محیط مسبب وضعیت کنونی زاینده رود ودریاچه ارومیه

انتقال آب ازدریای خزر به استان سمنان مساله‌ای است که بارها در هیئت دولت به آن اشاره شده اما امروز نماینده مردم چالوس و نوشهر صراحتا اعلام کرد امکان این انتقال وجود ندارد.

اقتصادآنلاین-عبدالله محمدی؛ دیروز موضوع انتقال آب دریای خزر به استان سمنان درفضای مجازی و اززبان عیسی کلانتری، رییس سازمان محیط زیست مطرح و عنوان شد این کار بلامانع خواهد بود.

 

 به همین منظوردرنشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی ، نماینده مردم چالوس قاسم احمدی لاشکی در تذکری شفاهی به رییس جمهور و رییس سازمان محیط اظهارداشت: بودجه مربوط به انتقال آب از دریای خزر به استان سمنان حذف شده و این امکان وجود ندارد.

وی افزود: عده ای از مسئولان در گذشته با تصمیم گیری‌های اشتباه درخصوص انتقال آب مشکلاتی را برای زاینده رود و دریاچه ارومیه به وجود آورده اند. رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست باید نظر کارشناسان را جدی بگیرند و خود را در مقابل ملت و نخبگان قرار دهند، زیرا شکاف بین دولت و ملت مانع توسعه پایدار است.

احمدی لاشکی همچنین ادامه داد: کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 ردیف بودجه انتقال آب از دریای خزر به استان سمنان را،  به صفر رسانده گفت: امکان این انتقال وجود نخواهد داشت. چرا که اگراین کار شدنی بود، یقیناً در 14 سال حکومت سلسله سمنانیان انجام می شد.