۰ نفر

قوامی در تذکر شفاهی:

حل مشکل صادرات نفت با احداث پالایشگاه در کشورهای همسایه

۱ مهر ۱۳۹۷، ۱۳:۳۸
کد خبر: 302373
حل مشکل صادرات نفت با احداث پالایشگاه در کشورهای همسایه

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: کاهش تقاضای ارز و افزایش عرضه آن به بانک مرکزی کمک می‌کند تا از اتفاق آبان ماه عبور کنیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خانه ملت، هادی قوامی در نشست علنی امروز (یکشنبه، اول مهرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: به فرض اینکه در آبان ماه صادرات نفت به 500 هزار بشکه رسید و در گذشته این میزان دو میلیون و 500 هزار بشکه بود پس باید پرسید تکلیف آن دو میلیون چه می شود در حالی که می توانستیم با احداث پالایشگاه 400 هزار بشکه‌ای در کشورهای همسایه این مشکل را برطرف کنیم.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی در ادامه در تذکری به وزارت نیرو عنوان کرد: ساعت کاری چاه شهرستان را به 3 هزار و 850 ساعت افزایش دهید تا مشکل کشاورزانی که با چاه‌های خاموش روبرو شده‌اند برطرف شود، همچنین باید آب شرب شهرستان و حوزه انتخابیه رسیدگی شود و وزارت کشاورزی مطالبات گندمکاران و چغندرکاران را بپردازد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه لازم است تقاضای ارز کاهش و عرضه ارز افزایش یابد، خاطر نشان کرد: باید به بانک مرکزی کمک کنیم تا از اتفاق آبان ماه عبور کنیم، همچنین وام‌های افرادی که زیر صد میلیون  تومان دریافت کرده‌اند و نتوانسته قسط خود را بدهند را بررسی و صرفا اصل آن را پس بگیرد و جریمه آن را ببخشد.