۰ نفر

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران خبر داد:

اعلام آمادگی شرکت‌های خارجی برای حضور در میادین ایران/ پیشرفت مذاکرات با شرکت توتال/ نوسازی میادین قدیمی نفت ایران

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۴:۰۴
کد خبر: 191928
اعلام آمادگی شرکت‌های خارجی برای حضور در میادین ایران/ پیشرفت مذاکرات با شرکت توتال/ نوسازی میادین قدیمی نفت ایران

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اینکه در زمینه تولید نفت خام، ظرفیت به حدود ٤ میلیون بشکه در روز رسیده است، تصریح کرد: ایران قصد دارد با نوسازی میادین قدیمی، ظرفیت تولید نفت خود را افزایش دهد.

اقتصاد آنلاین - سمانه برمخ‌ شاد؛ علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در زمینه تولید نفت خام، ظرفیت به حدود ٤ میلیون بشکه در روز رسیده است، تصریح کرد: ایران قصد دارد با نوسازی میادین قدیمی، ظرفیت تولید نفت خود را افزایش دهد.

وی همچنین با اشاره به پیشرفت مذاکرات با شرکت های خارجی برای حضور در میادین ایران گفت: شرکت‌های لوک اویل، پرتامینا، توتال، اینپکس، زاروبژ نفت پیشنهادات خود را برای حضور در میادین نفتی ایران ارائه کرده اند.

وی با اشاره به پیشرفت مذاکرات با شرکت توتال برای توسعه فاز ١١، گفت: در حال نهایی سازی قرارداد با این شرکت هستیم. البته نخواستیم روند مذاکرات تحت تاثیر مسایل سیاسی انتخابات شتابزده ذر پیش گرفته شود. وی ابراز امیدواری کرد قرارداد با توتال تا هفته های آینده نهایی شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از برنامه این شرکت برای ورود شرکت های داخلی به نوسازی میادین قدیمی برای افزایش ظرفیت تولید نفت کشور خبر داد.

وی در ادامه با اشاره به تفاوت رویکرد نامزدهای انتخاباتی و تاثیر نتیجه انتخابات بر حضور شرکتذهای خارجی، گفت: دو نگاه در انتخابات وجود دارد. ما یا باید به سمت تعامل با دنیا حرکت کنیم یا به سمت ایزولاسیون و انزواگرایی. به اعتقاد من می توان با حفظ سیاست های اصلی نظام به سمت تعامل با دنیا پیش رفت. درحال حاضر دو رویکرد به جهان روی میز است و هرکدام توسط مردم انتخاب شود اجرایی خواهد شد .

مدیرعامل شرکت ملی نفت همچنین تصریح کرد: صنعت نفت در استفاده از فضای برجام شاگرد اول بوده است و امیدوارم این روند در سال 96 ادامه پیدا کند.

کاردر در ادامه خاطرنشان کرد:شورای امنیت ملی، اطلاع رسانی در حوزه کرسنت را ممنوع اعلام کرده  چون ممکن است این اطلاعات علیه ایران در داوری استفاده شود. در فرصت مناسب، ابعاد قرارداد کرسنت را تشریح می کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت:رکورد صادرات نفت و میعانات گازی ایران با صادرات سه میلیون و ۴۷ هزار بشکه در روز، اسفندماه پارسال شکست که  این میزان صادرات پس از انقلاب بی سابقه بود.