۰ نفر

ابطال واگذاری بیمارستان امام خمینی (ره) کرج

۱۲ خرداد ۱۴۰۰، ۲۱:۲۴
کد خبر: 533192
ابطال واگذاری بیمارستان امام خمینی (ره) کرج

سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد که واگذاری بیمارستان امام خمینی (ره) کرج به دلیل آن‌چه «سوءجریان در نحوه انعقاد قرارداد واگذاری» اعلام شده، ابطال شد.

به گزارش اقتصادآنلاین ، نتایج بازرسی‌های استانی این سازمان به این شرح است:

پرونده‌ای در خصوص سوءجریان در نحوه انعقاد قرارداد واگذاری بیمارستان امام خمینی(ره) کرج در بازرسی کل استان تشکیل شد و به منظور جلوگیری از تضییع حقوق عامه مورد بررسی عاجل قرار گرفت.

بررسی‌ها حاکی از وجود ایراد در روند واگذاری و انعقاد قرارداد مابین سازمان همیاری شهرداری‌های استان البرز و برندگان مزایده و همچنین الحاق متمم‌های قرارداد مذکور با توجه به مغایرت با شرایط اولیه مزایده، عدم ارائه ضمانت‌نامه انجام تعهدات قرارداد و عدم انجام تعهدات توسط خریدار بود و بر همین اساس مراتب به همراه دیگر موضوعات مورد بررسی، طی گزارشی به سازمان همیاری شهرداری‌های استان ابلاغ و تذکر لازم برای اقدام حقوقی جهت درخواست ابطال مزایده و فسخ قرارداد از طریق مراجع قضایی طی مهلت یک ماهه انجام گرفت.

موضوع در دادگاه تجدید نظر دادگستری کل استان البرز مورد رسیدگی نهایی قرار گرفته و بنا بر رأی صادره به استناد دلایل مطروحه در عدم انجام تعهدات از طرف خریدار، منتج به اعلام بطلان مزایده موضوع واگذاری بیمارستان امام خمینی(ره) و به تبع آن اعلام بطلان و بی‌اعتباری قرارداد واگذاری شد و بر این اساس مالکیت بیمارستان مجدداً در اختیار سازمان همیاری استان و بنیاد شهید قرار می‌گیرد.