۰ نفر

هوای البرز در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس؛

کرجی‌ها در خانه بمانند

۱۰ اسفند ۱۳۹۹، ۱۵:۵۶
کد خبر: 509748
کرجی‌ها در خانه بمانند

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت: با توجه به سکون جوی و ایجاد پدیده وارونگی، شاخص آلودگی هوای استان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، فردین حکیمی اظهار کرد: بر اساس آخرین داده‌های ایستگاه‌های سنجش کیفیت آلودگی هوای استان البرز، شاخص بر خط کیفیت هوا، ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در دو ایستگاه کرج هم‌اکنون بر روی عدد ۱۴۷ قرار گرفته و کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

وی بیان کرد: بر همین اساس شاخص آلودگی هوا در شهرستان‌های اشتهارد، نظرآباد، ساوجبلاغ و فردیس به ترتیب ۱۳۴، ۹۸، ۶۵ و ۱۲۲ است که بر این مبنا به جز هوای ساوجبلاغ و نظرآباد که در وضعیت قابل قبول است، بقیه شهرستان‌های البرز در در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز تصریح کرد: با توجه به سکون جوی و ایجاد پدیده وارونگی به تناسب با آلودگی هوا مواجه هستیم که شاخص آلودگی هوای استان را در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داده است.

وی متذکر شد: توصیه می‌کنیم گروه‌های حساس مانند بیماران قلبی یا ریوی، کودکان و سالمندان از منزل خارج نشوند و دیگر گروه‌ها هم از فعالیت‌های طولانی و سنگین خارج از منزل اجتناب کنند.