۰ نفر

نسخه چاپی چشم انداز اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۲ منتشر شد

۱۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۲۰
کد خبر: 705453
نسخه چاپی چشم انداز اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۲ منتشر شد

چشم‌انداز اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۲ مجموعه‌ای است که پیش‌بینی متغیرهای اصلی اقتصاد ایران و آینده قیمت‌ها در بازارهای مسکن، سهام، خودرو، طلا، ارز و رمز ارز در سال ۱۴۰۲ در اختیار شما قرار خواهد گرفت و با خرید این مجموعه به روزرسانی‌های ماهانه و فصلی این پیش‌بینی‌ها را هم دریافت خواهید کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین سال ۱۴۰۱ سالی پر از تلخی، زیان و اعتراض بود. سالی که محصول یک دهه انباشتگی مسایل اقتصادی، فرهنگی و سیاست داخلی و یک دهه ایجاد پیچیدگی‌های لاینحل در عرصه سیاست خارجی خود را نشان داد و این محصول چیزی نبود جز پردامنه‌ترین، خشن‌ترین و جدی‌ترین اعتراض بعد از سال ۱۳۵۷. سالی که شروعش با جنگ اوکراین بود و پایانش با اعتراض‌های خشن در ایران.

سالی که کسب و کارهای کشور زیر فشار شدید رفتند و درآمد کسب و کارها افت جدی پیدا کرد و بسیاری از کسب و کارهای کوچک و متوسط از بازار خارج شدند.

سالی که با اشتباهات سیاستگذاری و البته فشار خارجی، نرخ ارز جهشی بزرگ داشت و فرار سرمایه از ایران شدت گرفت. سالی که امیدها به آینده اقتصاد کشور را کمرنگ و شکاف‌های میان حاکمیت و ملت در آن نمایان شد.

از سوی دیگر، سال ۱۴۰۱ سالی بود که بدلیل اعتراضات داخلی و جنگ اوکراین و شرایط بسیار متغیر بین المللی، سالی سخت و غیرقابل پیش‌بینی برای فعالان کسب و کار بود. به دلیل شرایط متغیر و بسیار مبهم اقتصاد و سیاست ایران بود که مجموعه اقتصاد آنلاین تصمیم گرفت گزارش ویژه "چشم انداز اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۲" را بصورت محدود برای افراد و کسب و کارهای خاص تهیه کند. این هشتمین سال است که گزارش چشم انداز اقتصاد ایران توسط مرکز تحقیقات اقتصاد ایران منتشر می شود. در این هشت سال که از ابتدای دهه ۹۰ شروع شد ولی با وقفه‌ای دو ساله در ابتدای دهه ادامه یافت توانستیم مسیر آینده را برای کسب و کارهای ایرانی تا حدودی روشن سازیم. این خدمتی شایان و مهم برای هر کسب و کاری در کشور است که اگر بتوانیم به خوبی آن را انجام دهیم خواهیم توانست به بهبود شرایط کسب و کارهایی که در این وضعیت مبهم فعالیت می کنند، کمک کنیم. در این مسیر در سال‌های گذشته مدل‌های پیچیده‌ای را طراحی و پیش‌بینی‌های خود را اصلاح کرده‌ایم. این مدل‌ها با اتکا به آخرین یافته‌های علمی و مدلسازی در حوزه‌های اقتصاد کلان، مالیه بین‌الملل، تجارت بین‌الملل و مالیه عمومی توسط این مرکز در سال‌های گذشته توسعه پیدا کرده‌اند. همچنین راستی‌آزمائی نتایج و نیز تحلیل احتمالی سناریوهای مختلف نیز توسط گروه‌های نخبگانی صورت گرفته که از بهترین کارشناسان و صاحب نظران ایرانی در داخل و خارج از کشور هستند.

 امیدواریم این گزارش بتواند باعث افزایش آگاهی صاحبان کسب و کارها و کارشناسانی شود که در مسیر پیش‌رو نیاز به شناخت متغیرهای بیشتری در اطراف کسب و کار خود دارند و بتواند به تصمیم‌گیری بهینه آنها در سال ۱۴۰۲ کمک کند. امید است که بتوانیم این مسیر را ادامه دهیم و در شرایط بسیار مبهم و پر از ریسک اقتصاد ایران هم چراغی روشن کنیم و هم ریسک‌ها و احتمال تحقق هرکدام را تا حدودی شفاف سازیم تا تصمیم‌گیری شما بهبود یابد.

برای خرید این مجموعه می‌توانید از طرق لینک زیر

Norouz.eghtesadonline.com/vision

و یا با شماره های ذیل تماس حاصل فرمایید

09928758205

021-88225612