۰ نفر

واکنش وزیر بهداشت به موضوع فرار مالیاتی پزشکان

۱۴ شهریور ۱۳۹۸، ۱۸:۰۰
کد خبر: 378764
واکنش وزیر بهداشت به موضوع فرار مالیاتی پزشکان

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به موضوع نصب کارتخوان در مطب‌های پزشکی و فرار مالیاتی پزشکان واکنش نشان داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، سعید نمکی  در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وزارت درمان و آموزش پزشکی معتقد است جامعه پزشکان کشور بیشتر از سایر اقشار تسلیم قانون است.

وی افزود: به‌طور مطلق در حوزه پزشکی دولتی کشور فرار مالیاتی ممکن نیست و مالیات از همه عوامل دخیل در مراکز دولتی بهداشت و درمان کسر می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه فرار مالیاتی در جامعه پزشکی بیش از دیگر اقشار نیست عنوان کرد: برای نصب کارتخوان در مطب‌های پزشکی نیز از پزشکان کشور خواهش کردیم که این کار را انجام دهند و بر قانون تمکین کنند؛ اما دیگران نیز نباید جامعه مدون پزشکی را مورد هجمه قرار دهند.

نمکی با بیان اینکه جامعه پزشکان کشور بیشتر از سایر اقشار تسلیم قانون هستند گفت: فرار مالیاتی در حوزه پزشکی دولتی ممکن نیست.

وی با بیان اینکه مالیات از همه عوامل دخیل در مراکز دولتی بهداشت و درمان کسر می‌شود تصریح کرد: جامعه پزشکی یک سرمایه اجتماعی محسوب می‌شود که در جنگ و دفاع مقدس و در روزهای سخت همچون وقوع سیل و دیگر حوادث و بلایای طبیعی و غیرطبیعی در کنار مردم است؛ بنابراین روا نیست که این جامعه مورد هجمه و بی‌مهری بیشتری قرار گیرد.