۰ نفر

نماینده دزفول خبر داد؛

نشست روحانی با نمایندگان سه‌استان برای بررسی بحران آب

۴ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۳۶
کد خبر: 324360
نشست روحانی با نمایندگان سه‌استان برای بررسی بحران آب

نماینده مردم دزفول در مجلس گفت: نشست ویژه رییس جمهوری با نمایندگان سه استان خوزستان، لرستان و چهارمحال بختیاری برای حل بحران آب امروز - سه شنبه - برگزار می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، عباس پاپی‌زاده در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران در مورد اعتراض نمایندگان تعدادی از استان های کشور در هنگام سخنان رییس جمهوری اظهارداشت: تعدادی نمایندگان استان های خوزستان، چهارمحال‌بختیاری و لرستان در جلسه امروز صحبتی با رییس جمهور داشتند مبنی بر این که باید جلوی تصمیمات غلط در زمینه انتقال آب گرفته شود.

وی یادآور شد: رییس جمهوری هم قول داد که موضوع را در دستور کار قرار دهد و اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری و محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه را مامور رسیدگی به این موضوع کرد.

نماینده مردم دزفول در مجلس ادامه داد: بنا شد ما امروز با دکتر روحانی، جهانگیری و نوبخت جلسه ای در موضوع آب داشته باشیم تا مشکلات هر زودتر حل شود.

پاپی زاده همچنین اظهار داشت: موضوع انتقال آب به یکی از اقدامات تخریبی محیط زیست تبدیل شده است، در دهه‌های گذشته از طرق مختلف اقدام به انتقال آب بین حوضه‌ای شده و این باعث از بین رفتن رژیم طبیعی رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و تالاب‌ها شده است.

وی تاکید کرد: اولین اثر مخرب این موضوع را در دریاچه ارومیه و با سدسازی و انتقال آب دیدیم، بعد از آن نیز شاهد بودیم خوزستان دچار نابودی شد و علاوه بر این تالاب‌ها و دریاچه‌های زیادی در سطح کشور از جمله این استان خشک شد.

نماینده مردم دزفول در مجلس همچنین گفت: خوزستان تبدیل به کانون ریزگرد در کشور شده و در حال‌ حاضر 22 استان دیگر تحت تاثیر این ریزگردها قرار دارند و این به این معناست که ما تصمیم گیری خوبی در مورد منابع آب نگرفته‌ایم.

پاپی زاده تصریح کرد: وزارت نیرو و دستگاه های ذی ربط هم حاضر به جبران موضوع نیستند. لایحه بودجه نیز شرایطی دارد که امکان انجام کارهای جدید در زمینه انتقال آب وجود ندارد اما به دلیل برخی از فشارهایی که به دولت وارد تصمیمات اشتباه تکراری در حال وقوع است.