۰ نفر

تعامل و همراهی تیم‌اقتصادی مهمترین اولویت وزراست

۱۰ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۳۱
کد خبر: 222502
تعامل و همراهی تیم‌اقتصادی مهمترین اولویت وزراست

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: رفع چالش‌های بیکاری، بانکی، اقتصادی، صنعتی و معدنی از طریق هماهنگی، همراهی و تعامل تیم اقتصادی دولت باید عینیت یابد.

عبدالله رضیان با اشاره به ابلاغ احکام وزرا از سوی رییس‌جمهور، گفت: وزرا با حضور در جلسات کمیسیون‌های تخصصی مجلس باید گزارشی از عملکردها، برنامه‌ها و اولویت‌های کاری‌شان طی چهار سال آینده به مجلس اعلام کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت باید برنامه‌هایش را برای گذر از چالش‌ها و مشکلات در سه حوزه تحت مسئولیتش اعلام کند؛ اینکه ایشان چه برنامه‌هایی برای رفع گیرهای مالی، بانکی و بیمه‌ای تولیدکنندگان دارد. سودهای مرکب دریافتی از بخش تولید و بروکراسی و سخت‌گیری‌های نظام بانکی باید توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت پیگیری می‌کرد تا این مشکل در کنار مشکلات شهرک‌های صنعتی حل شود.

وی از ایجاد امید توسط شریعتمداری در دیدارهایش با نمایندگان مجلس و متولیان اقتصادی سخن گفت و افزود: شریعتمداری قبل از تعصیلات سه هفته‌ای مجلس در سخنانی امیدهای زیادی برای حل مشکلات زیرمجموعه‌های خود در تعامل با مجلس داد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بهره‌برداری از معادن و تولید گسترده فرآورده‌های معدنی را ناچیز دانست و افزود: به فرموده مقام معظم رهبری بخش معدن کشور می‌تواند پا به پای بخش انرژی، نفت و گاز خلق سرمایه کند. وزیر صنعت، معدن  و تجارت نیز معتقد به توسعه زیرساخت‌ها برای به بهره‌برداری رسیدن این ظرفیت‌ها است.

رضیان نگاه شریعتمداری به حوزه بازرگانی را مثبت توصیف کرد و افزود: در حال حاضر تولید کشور، صادرات‌محور نیست. کیفی‌سازی تولیدات و فراهم کردن بسترهای صادراتی از موضوعاتی است که در مدنظر وزیر صنعت، معدن  و تجارت است.

نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس با تشریح مشکلات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: عمده مشکلات این بخش شامل گسترش حوزه ارتباطات، گسترش فیبرنوری، آی تی، اشتغال‌زایی این بخش و موارد بسیار دیگری است که وزیر جوان این وزارتخانه قول آنها را به مجلس داده است.

وی با اشاره به اولویت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: بنابر دخالت مستقیم رییس‌جمهور در زیرمجموعه‌های اقتصادی شرکت شستا برای جلوگیری از سقوط به سمت زیاده‌دهی و حرکت به سمت سودهی بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با یادآوری مشکلات وزارت نفت، گفت: توسعه پتروشیمی یکی از مهمترین محورهایی است که مربوط به کمیسیون صنایع و معادن است که در نشست با آقای وزیر ظرفیت اشتغال این بخش را افزایش دهد تا فضا برای توسعه این بخش بیش از بیش به وجود آید.