۰ نفر

۹ برنامه‌ای که ربیعی به مجلس ارائه کرد

۱۷ مرداد ۱۳۹۶، ۱۶:۲۶
کد خبر: 210872
۹ برنامه‌ای که ربیعی به مجلس ارائه کرد

با معرفی علی ربیعی به مجلس به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی از سوی رییس جمهوری، وی برنامه‌های خود را برای تصدی این وزارتخانه در دولت دوازدهم ارائه کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، علی ربیعی که برای دومین بار به مجلس معرفی می‌شود، ریشه کنی فقر مطلق و بیکاری را به عنوان اولویت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور و اصلی‌ترین برنامه خود عنوان کرده است.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت دوازدهم از ایده نظری «توانمندسازی برای مقابله با فقر » تبعیت می‌کند.توانمندسازی نیز مستلزم در نظر گرفتن همبسته تولید و اشتغال، آموزش و توسعه مبتنی بر کسب و کارهای اشتغالزاست.

ربیعی در عین حال برنامه‌های خود را در ۹ آیتم برنامه ملی فقرزدایی و کاهش نابرابری، برنامه جامع حمایت با تأکید بر کاهش آسیبهای اجتماعی، برنامه اشتغال فراگیر با تأکید بر مناطق محروم و روستایی، توانمند سازی، مهارت افزایی و توسعه منابع انسانی، ارتقاء امنیت شغلی و صیانت از سرمایه‌های انسانی و منابع مادی در جامعه کار و تولید با همکاری شرکای اجتماعی، پایدارسازی صندوق‌های بازنشستگی، تبدیل بنگاه‌های اقتصادی وابسته به صندوق‌ها به پیشران اقتصاد ملی، توسعه تعاون و توسعه فرهنگی و اجتماعی نیروی کار به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده است.

وی بر فعال‌سازی سیاستهای بازار کار در چارچوبی مبتنی بر توسعه اشتغال متکی بر ظرفیتهای منطقه‌ای تاکید دارد و ایده نهادسازی‌های جدید در بازار کار را دنبال می‌کند.

بخش دیگری از برنامه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معطوف به افزایش امنیت شغلی و برنامه توسعه اشتغال برای زنان است.در حال حاضر نرخ بیکاری زنان بسیار بالاست و با توجه به ورود فزاینده آنها به بازار کار، دولت باید برنامه‌های فعال برای اشتغال ایشان داشته باشد.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درنظر دارد از ظرفیت شورای عالی رفاه، شورای عالی اشتغال و سازمان تأمین اجتماعی برای پیشبرد برنامه‌های تدوین نشده در دولت دوازدهم استفاده کند.

مساله صندوق‌های بازنشستگی و فقدان پایداری مالی آنها نیز یکی از اولویتهای کشور و به تبع آن وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.بر همین اساس پایدارسازی صندوق‌ها با مشارکت سایر قوا به ویژه مجلس شورای اسلامی مورد تاکید وزارت کار دولت دوازدهم است.

ربیعی برای توسعه بخش تعاون در چهار سال آینده نیز برنامه دارد و مصمم است به لحاظ کمی، تعداد فرصتهای شغلی و پوشش اعضای تعاونی‌ها در کشور را تا پایان سال ۱۴۰۰ افزایش دهد.

از زیر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این بخش، می‌توان به تقویت و توانمند سازی بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون به عنوان مهمترین نهادهای مالی بخش تعاون کشور، پایش و نظارت مستمر بر حسن اجرای قوانین ومقررات بخش تعاون، جذب اعضای تعاونی و نظارت برفرایندهای مالی تعاونی‌ها اشاره کرد.

علی ربیعی ـ در سال ۱۳۳۴ در محله جوادیه تهران و در یک خانواده کارگری به دنیا آمد. پیش از پیروزی انقلاب اسلامی از فعالان سیاسی و مذهبی بود و پس از انقلاب اسلامی به کمیته پیگیری شورای انقلاب در بخش صنعت پیوست. او پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تکنیسین کارخانه «جنرال موتورز» بود که پس از انقلاب تحصیلات خود را در رشته مدیریت تا مقطع دکترا ادامه داد. از دانشگاه تهران لیسانس مدیریت و از دانشگاه علامه طباطبایی، فوق لیسانس مدیریت فرهنگی خود را دریافت کرد.

ربیعی همچنین دارای مدرک دکترای تخصصی PhD مدیریت استراتژیک است. شاخص‌ترین سابقه علمی پژوهشی وی، مشاور مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام از سال ۱۳۷۴ بوده که تاکنون ادامه دارد.

او همزمان از موسسین شاخه کارگری حزب جمهوری اسلامی و مسئول شاخه کارگری حزب جمهوری اسلامی تهران بود و از ابتدای انقلاب اسلامی به عنوان نماینده کارگران به عضویت شورای عالی کار درآمد و با شروع جنگ تحمیلی از سال ۱۳۵۹ به سپاه پاسداران پیوست.

علی ربیعی مرداد سال ۱۳۹۲ برای تصدی وزارتخانه کار و امور اجتماعی به مجلس شورای اسلامی معرفی شد و با کسب ۱۶۳ رای موافق از مجموع ۲۸۴ رای اخذ شده از مجلس رای اعتماد گرفت.

از وی مقالات و پژوهش‌ها و کتب متعددی تالیف و انتشار یافته است.

این دومین باری است که علی ربیعی به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی از سوی دکتر حسن روحانی ـ رییس جمهوری ـ به مجلس معرفی می‌شود.