۰ نفر

ضرورت توجه به مقوله مهم توسعه منطقه‌ای

مشکلات اقتصادی با اقدامات زودگذر حل نمی‌شود/ بخش عمده مشکلات کشور ریشه تاریخی و فرهنگی دارد

۱۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۶:۰۴
کد خبر: 209603
مشکلات اقتصادی با اقدامات زودگذر حل نمی‌شود/ بخش عمده مشکلات کشور ریشه تاریخی و فرهنگی دارد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت که مشکلات اقتصادی کشور در حوزه‌های تولید، صنعت، اشتغال، تجارت و صادرات با اقدام‌های موقت و زودگذر قابل‌حل نیست زیرا بخش عمده‌ای از این مشکلات ریشه تاریخی و فرهنگی دارد.

غلامحسین شافعی روز چهارشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: برخی کشمکش‌های سیاسی و نبود همگرایی‌های لازم سیاسی سبب عمیق‌تر شدن مشکلات اقتصادی کشور در حوزه‌های مختلف شده است. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی گفت که اتاق بازرگانی ایران به دنبال رفع مسائل و مشکلات اقتصادی کشور به صورت پایه‌ای و اساسی از طریق توجه به مقوله مهم توسعه منطقه‌ای است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران بیان کرد: وجود برخی افراد سیاسی ذی نفوذ در کشور موجب شده که بدون توجه به توانمندی‌ها و استعدادهای هر منطقه برنامه ای اقتصادی برای آن تدوین و اجرا شود.

شافعی عنوان کرد که برخی ملاحظات سیاسی جایگزین توجه به ظرفیت‌های اقتصادی مناطق مختلف کشور شده و اتاق بازرگانی ایران نیز با کمک دولت تدبیر و امید در حال توسعه منطقه‌ای است.

وی ابراز داشت: بسته جدیدی در همین راستا همراه با کار کارشناسی و نگاه واقع‌بینانه توسط اتاق بازرگانی ایران تهیه شده که با آغاز به کار دولت دوازدهم ارائه می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت که لازمه تحقق هر چه مطلوب‌تر این بسته جدید نیز استفاده از امکانات محلی، افزایش اختیارات مسئولان اجرایی استانی و شهرستانی، گسترش میدان فعالیت‌های اقتصادی در تمامی نقاط کشور و کاهش بروکراسی اداری است.

شافعی اظهار داشت: در برنامه ریزی برای توسعه منطقه‌ای کشور باید برنامه‌های محلی تدوین و با برنامه‌های ملی پیوند زده شود.

وی عنوان کرد که باید در این زمینه نظر مسئولان اجرایی هر استان گرفته و اعمال شود و اتاق بازرگانی ایران نیز رسالت سنگینی در امر مهم توسعه منطقه‌ای بر عهده دارد.

غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برای حضور در همایش چهار روزه رؤسای اتاق بازرگانی استان‌های سراسر کشور و نشست با برخی تولید کنندگان و فعالان اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد به یاسوج مرکز این استان سفر کرده است.