۰ نفر

برگزاری مراسم تحلیف نشان دهنده همبستگی نظام است

۹ مرداد ۱۳۹۶، ۹:۲۹
کد خبر: 209052
برگزاری مراسم تحلیف نشان دهنده همبستگی نظام است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهوری دولت دوازدهم در چهاردهم مرداد ماه اشاره کرد و گفت: برگزاری با شکوه این مراسم نشان دهنده اقتدار و وحدت در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

محمود واعظی افزود: برگزاری باشکوه این مراسم نشانه همبستگی ملی نظام است و اینکه این کشور تحت رهبری مقام معظم رهبری و مدیریت ایشان می تواند همه اهداف بلند را محقق و قله های بلند هدف گذاری شده را فتح کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی افزود: حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری چهارسال قبل برای برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری دولت یازدهم ابتکار عملی با توجه به شرایط آن روز کشور انجام داد و تاکیدش بر این بود مراسم تحلیف یک مراسمی باشد که با حضور نمایندگان کشورهای مختلف انجام شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه حضور نمایندگان کشورهای مختلف در مراسم تحلیف برای نخستین بار بود که در ایران و در سال 1392 انجام شد، گفت: این مراسم انعکاس خوبی در داخل و خارج از کشور داشت.

عضو هیات دولت یازدهم افزود: اکنون و در دور دوم ریاست جمهوری دکتر روحانی مقرر شده است از کشورهای مختلف برای حضور در این مراسم دعوت به عمل آید. گرچه برگزاری مراسم تحلیف در ایران مقارن با تعطیلات تابستانی بسیاری از کشورهای جهان است، اما براساس آخرین رایزنی صورت گرفته شاهد حضور خیلی خوب شرکت کنندگان زیادی از کشورهای مختلف با رده های مقامی بالا در این مراسم خواهیم بود.

واعظی برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری دولت دوازدهم را از نظر بین المللی برای کشورمان موثر ارزیابی کرد.

 مراسم تحلیف رییس جمهوری شنبه آینده 14 مرداد ماه از ساعت 17 تا20 درمجلس شورای اسلامی برگزار می شود.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و دیمیتری راگوزین معاون نخست وزیر روسیه از مهمانان مراسم تحلیف رئیس جمهوری کشورمان هستند.