۰ نفر

ضعف موجود در صنعت گردشگری را بخش خصوصی حل کند

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۴۷
کد خبر: 192495
ضعف موجود در صنعت گردشگری را بخش خصوصی حل کند

رییس اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر دخالت بخش خصوصی در بحث گردشگری گفت: به نظر من ضعف موجود در صنعت گردشگری باید از طریق بخش خصوصی حل و جبران شود.

غلامحسین شافعی در جلسه صبحانه کاری با زهرا احمدی‌پور معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره صنعت گردشگری و مشکلات آن گفت: صنعت گردشگری امروزه به عنوان یکی از بخش‌هایی است که کارکردهای متنوع اقتصادی، سیاسی و اجتماعی دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبِنا،وی افزود: بخش گردشگری در توسعه پایدار روابط سیاسی، فرهنگی و اجتماعی از گذشته تاکنون نقش بی بدیلی داشته است.

رییس اتاق بازرگانی ایران در ادامه با اشاره به اینکه صنعت گردشگری، محور قابل اتکایی برای شناخت سنت‌ها و تعامل فرهنگ‌ها است، ادامه داد: این صنعت نقش بسزایی در صلح جهانی دارد و نیازمند برخی سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های بلندمدت است.

شافعی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی یکی از مولفه‌های تاثیرگذار و حرکت دهنده این بخش است، گفت: تعامل در بخش سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی بلندمدت، از سوی اتاق بازرگانی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می‌تواند اهداف مورد نظر هر دو بخش را محقق سازد.

وی در ادامه افزود: آنچه اکنون در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شاهد آن هستیم، نشان از جفایی دارد که به این سازمان شده زیرا این بخش می توانست در برخی مواقع حامی اقتصاد و فرهنگ کشور باشد، اما نسبت به آن بی توجهی شد.

رییس اتاق بازرگانی ایران توضیح داد: به نظر من هم اکنون در شرایطی قرار داریم که عقب افتادگی و ضعف در این صنعت باید از طریق بخش خصوصی جبران شود.

شافعی گفت: گردشگری می‌تواند به عنوان یک محور قابل اتکا در اقتصاد باشد و لازمه آن برقراری ارتباط سازنده سازمان میراث فرهنگی و بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: فضای کسب و کار در این سازمان از گذشته تاکنون برای بخش خصوصی غبارآلود و پُرتنش بوده و برای دریافت مجوز فعالیت بخش خصوصی، مشکلات زیادی وجود داشته است.

این مقام مسئول افزود: سهم گردشگری از تجارت جهانی حدود ۷ درصد که متاسفانه این رقم در ایران حدود نیم درصد است. همچنین در برنامه ششم توسعه نیز به بخش گردشگری کم توجهی شده و امیدواریم که تا حد امکان همکاری بخش خصوصی و این سازمان تقویت شود.