۰ نفر

شراکت با گوگل و توسعه NFT در بلاکچین سولانا؛

افزایش ۵۰ درصدی قیمت سولانا در راه است؟

۱۶ آبان ۱۴۰۱، ۱۹:۳۵
کد خبر: 679629
افزایش ۵۰ درصدی قیمت سولانا در راه است؟

افزایش قیمت اخیر سولانا خیلی زود به پایان رسید؛ زیرا توجه معامله گران به ورشکستگی صندوق تامینی متمرکز بر رمزارز Alameda Research معطوف شد. زمانی که سولانا به اوج خود در دو ماه اخیر در حدود ۳۸.۷۵ دلار رسید، از آن زمان تا کنون، توکن سولانا بیش از ۲۰ درصد کاهش یافته است. اما با توجه به اخبار مثبت پیرامون سولانا، معامله گران منتظر افزایش قیمت ۵۰ درصدی سولانا هستند.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ آغاز سقوط سولانا همزمان شد با گزارش‌هایی مبنی بر اینکه Alameda Research دارای بدهی‌هایی به ارزش 8 میلیارد دلار است و ممکن است دارایی‌های نقدی در ترازنامه خود برای انجام این تعهدات نداشته باشد.

نمودار روزانه سولانا

نمودار روزانه سولانا

بیشتر دارایی این صندوق متمرکز به رمزارز، توکن سولانا است، علاوه بر این رمزارزهای سرم و اکسیژن در پرتقوی شرکت Alameda Research وجود دارد.

جالب اینجاست که ارزش سرم (SRM) و اکسیژن (OXY) به طور همزمان در 48 ساعت گذشته به دلیل ترس از انحلال و ورشکستگی Alameda Research سقوط کرده است.

شراکت با گوگل و توسعه  NFT

شراکت با گوگل و توسعه  NFT

با این وجود، معامله گران قیمت سولانا را همچنان بالای 30 دلار، نگه داشتند. یکی از دلایل آن می تواند اخبار خوش بینانه ای باشد که در آخر هفته منتشر شد، از جمله راه اندازی گوشی های هوشمند، فروشگاه های DApp و شراکت با گوگل کلود.

علاوه بر این، سولانا در بخش توکن غیرقابل تعویض (NFT) به رشد بیشتر خود ادامه می دهد، به عنوان مثال، تعداد کل NFTهای منتشر شده در بلاکچین سولانا 19.3 درصد نسبت به سه ماهه گذشته افزایش یافته و به بیش از 8 میلیون رسیده است.

جیمز تراتمن، محقق بلاکچین خاطرنشان کرد: "توسعه‌های متعدد در بخش NFT سولانا به آن اجازه داد تا جایگاه قوی خود را نسبت به گروه همتا خود از بلاکچین های لایه 1 از نظر حجم فروش NFT های ثانویه حفظ کند."

سلطه حجم فروش NFT ثانویه سولانا

سلطه حجم فروش NFT ثانویه سولانا

در 2 نوامبر، اینستاگرام از NFTهای مبتنی بر سولانا پشتیبانی کرد و به کاربران امکان ساخت، فروش و بازاریابی هنرهای دیجیتال و کلکسیون های مورد علاقه خود را داد.

افزایش قیمت 50 درصدی سولانا؟

همانطور که در بالا ذکر شد، اصلاح قیمت سولانا تداوم چندانی ندارد و سطح 30 دلار همچنان به عنوان سطح حمایتی سولانا پابرجا است.

نمودار روزانه قیمت سولانا

نمودار روزانه قیمت سولانا

از آگوست 2022، شاهد دو حرکت صعودی از سطح پشتیبانی 30 دلاری بوده ایم، سولانا در حرکت اول صعودی خود از سطح 30 دلاری به 37 دلار رسید، به استثنای یک بار که قیمت در اکتبر به 27.75 دلار کاهش یافت.

 همین سقف قیمت، همراه با مقاومت خط روند نزولی چند ماهه، در محدود کردن افزایش قیمت توکن سولانا در هفته گذشته مؤثر بود.

شکست بالاتر از سطح مقاومت 37 دلاری می‌تواند باعث شود که سولانا محدوده 44.25-47 دلار را آزمایش کند.

در مقابل، روند نزولی پرقدرت بازار همچنان برقرار است و خطر سقوط قیمت سولانا به حدود 19.50 دلار یا حدود 40 درصد کمتر از قیمت امروز وجود دارد.

نمودار هفتگی قیمت سولانا

نمودار هفتگی قیمت سولانا

همانطور که در نمودار بالا نشان داده شده است، سطح 19.50 دلار در مارس و ژوئیه 2021 به عنوان سطح حمایت عمل کرده است.