۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

هشدار خزانه‌داری آمریکا برای استفاده از NFTها در پولشویی

۱۷ بهمن ۱۴۰۰، ۲۰:۴۲
کد خبر: 607876
هشدار خزانه‌داری آمریکا برای استفاده از NFTها در پولشویی

خزانه داری ایالات متحده نسبت به استفاده از NFTها برای پولشویی محتاط است. این وزارت خانه، یافته‌های خود را در قالب یک سند منتشر کرده است.

اقتصادآنلاین – حسین قطبی؛ حوزه‌ توکن‌های غیرقابل تعویض، به دلیل محبوبیت ، حجم زیادی پول جذب کرده است.  با توجه به خاص بودن آن، عده‌ای از افراد برای ورود به این حوزه و کسب درآمد از آن رقابت می کنند. هیچ محدودیتی برای فعالان این حوزه وجود ندارد؛ از مردم عادی تا افراد مشهور می‌توانند به فعالیت و کسب درامد بپردازند.

با این حال، با توجه به گزارش اخیر وزارت خزانه داری ایالات متحده، پتانسیل هنر دیجیتال در انجام فعالیت‌های پولشویی را بررسی می‌کنیم.

خزانه داری ایالات متحده، یافته‌های خود را منتشر می‌کند

بر اساس مطالعه ارائه شده توسط وزارت خزانه داری ایالات متحده، این وزارتخانه تاکید کرد که استفاده از محصولات هنری فیزیکی برای پولشویی ، می‌تواند به عرصه‌ی هنر دیجیتال نیز تعمیم یابد.

همچنین بیان کرد که این بخش نیز مانند هر بخش دیگر در کریپتو، ریسک‌های مختص خود را دارد. با این حال، وزارت خزانه داری پذیرفته است که همه اینها بر اساس دیدگاه خاص و نوع فعالیت‌های معامله گران است.

این مطالعه ضروریت استفاده از NFTها، برای نشان دادن مالکیت کامل صاحب اثر بر دارایی فیزیکی و مجازی را بیان می‌کند.  خزانه داری ایالات متحده می گوید اگرچه آثار هنری، تحت کنترل قراردادهای هوشمند می‌باشند؛ اما قیمت اثر هنری را خریدار و فروشنده تعیین می کنند.

وزارت خزانه داری ایالات متحده ادعای خود را مطرح می کند

طبق آخرین گزارشات در ایالات متحده، بازار NFT در یک سال گذشته تا 2627 واحد افزایش یافته که شاهد جهش 1.5 میلیارد دلاری در ارزش‌های تولید شده بوده‌ایم.  خزانه داری ایالات متحده اشاره می‌کند که ارزش بازار در طول سال 2020 حدود 20 میلیارد دلار بوده است. این مبنای استدلال آنها برای این فرض است که می توان از طریق این آثار هنری دیجیتال پول شویی کرد.  به عنوان مثال، یک فرد با پول غیرقانونی آثار هنری می‌خرد، سپس آن را به یک فرد جدید می‌فروشد و پولی که دریافت می‌کند قانونی و عاری از عیب است و این روند استفاده از آثار هنری برای پولشویی است.

یکی از مزایای NFT ها ، تراکنش‌های همتا به همتا است ؛ که تراکنش‌ها به سرعت انجام می‌شود و در نهایت  این معامله در  دفتر کل توزیع شده ثبت نمی‌شود بنابراین قابل ردیابی نیز نیست.

 خزانه داری ایالات متحده نتیجه گیری کرد که در حوزه NFT ها قانون خاصی برای استفاده از بلاک‌چین برای تأیید و شناسایی مؤثر کاربران خود وجود ندارد؛ و این مسئله‌ای است که باید در آینده قانون گذاری شود.